دبیر علمی همایش داروسازی بالینی مطرح کرد؛ داروسازان بالینی ایران و جهان در تهران گردهم می آیند

طب اصیل: دبیر علمی نهمین همایش داروسازی بالینی و هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی، برگزاری همزمان دو رویداد در حوزه داروسازی را باعث ارزآوری برای کشورمان دانست.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، دکتر فرشاد هاشمیان با اشاره به برگزاری نهمین همایش داروسازی بالینی و هجدهمین همایش بین المللی داروسازی بالینی (ACCP)، اظهار داشت: همایش بین المللی داروسازی بالینی آسیا هر سال در یک کشور برگزار می گردد که امسال ایران توانسته میزبانی آن را بر عهده بگیرد.
وی اضافه کرد: این کنگره عموما در کشورهای آسیای شرقی و ژاپن برگزار می شد. امسال در کشورهای منطقه و غرب آسیا، ایران توانست برای اولین بار برگزاری آن بر عهده بگیرد.
هاشمیان خاطرنشان کرد: انجمن داروسازان بالینی ایران می خواهد امسال همایش ملی و بین المللی را به صورت همزمان برای داروسازان بالینی، داروسازان عمومی، سایر تخصص های داروسازی و پزشکان برگزار کند.
وی با عنایت به مزیت های برگزاری همزمان این دو رویداد علمی، تصریح کرد: برگزاری همزمان این دو همایش علاوه بر اینکه باعث ارز آوری به کشور می شود، باعث آشنایی پزشکان و اساتید سایر کشورها با ظرفیت داروسازی و صنایع داروسازی ایران و نحوه خدمات رسانی دارویی در ایران می گردد.
صاحب کرسی ایران در برد ACCP، ادامه داد: همینطور با برگزاری این کنگره باعث تثبیت موقعیت ایران در ACCP می گردد.
وی اضافه کرد: برخلاف سایر کنگره های بین المللی که کشور میزبان تمام هزینه های مهمانان خارجی را پرداخت می کند مخاطبان ACCP هزینه های خویش را پرداخت می کنند که همین امر
باعث ارز آوری می گردد.
این متخصص داروسازی بالینی با عنایت به شرکت کنندگان در این دو رویداد علمی، اظهار داشت: پیش بینی می گردد ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ شرکت کننده داخلی و ۷۰ تا ۸۰ شرکت کننده و سخنران خارجی در این همایش حضور یابند.
وی با عنایت به برگزاری نمایشگاه در مجاورت برگزاری همایش، اضافه کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی باعث آشنایی اساتید بین المللی با صنعت داخلی کشور می گردد که حتی ممکن است آنها از تکنولوژی و دستگاه ها استقبال و آن را تهیه کنند که این امر در جهت اقتصاد مقاومتی است.
دبیر علمی نهمین همایش داروسازی بالینی و هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی، ادامه داد: امید است با استقبال شرکت کنندگان از نمایشگاه جانبی علاوه بر صادرات، تعاملات هم افزایش یابد و شاهد انعقاد قرارداد ها باشیم.
هاشمیان در انتها اضافه کرد: هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی برای نخستین بار در ایران و توسط انجمن متخصصین داروسازی بالینی ایران برگزار می گردد.
نهمین همایش داروسازی بالینی ایران و هجدهمین کنگره آسیایی داروسازی بالینی با محوریت داروسازی بالینی، داروسازی بیمارستانی، فارماکواپیدمیولوژی، فارماکواکونومی، فارکاکوژنومیکس، فارماکوکینتیک، فارکاکودینامیک، ۳۰ خرداد لغایت یکم تیر ماه ۹۷ در مرکز همایش های رازی با حضور سخنرانانی از کشورهای آلمان، انگلستان، آمریکا، کانادا، چین، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین، هند، مالزی، تایلند، امارات، عربستان، پاکستان، ویتنام، نپال و نیجریه برگزار می گردد.