رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد؛ برخورد جدی با گران فروشی شرکت های تجهیزات پزشکی

طب اصیل: رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به نرخ ارز مبادله ای تجهیزات و ملزومات پزشکی، از برخورد جدی با شرکت های گران فروش و متخلف اطلاع داد.
به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، دکتر غلامرضا اصغری، اضافه کرد: امکان دارد بعضی از شرکت های تجهیزات پزشکی با بهانه نوسانات نرخ دلار و به امید افزایش چندین برابری یا نامتعارف قیمت محصولات، اقلام تجهیزات پزشکی را نفروشند یا قیمت ها را افزایش داده باشند، در حالیکه همه شرکت های تجهیزات پزشکی با ارز مبادله ای و دولتی اقلام مورد نیاز را وارد یا تامین می کنند.

وی با تاکید بر برخورد قاطعانه وزارت بهداشت با شرکت های متخلف تجهیزات پزشکی، افزود: قبل از نوسانات بازار دلار، نرخ ارز مرجع ۳ هزار و ۸۶۰ تومان بود که اینک به ۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است، اما برخی شرکت ها انتظار داشتند افزایش قیمت فروش بیش از این باشد، بر همین مبنا طبق برخی گزارش ها اقدام به گران فروشی کردند. در چنین شرایطی قاعدتا ۲ برخورد اساسی انجام می گردد که یکی از آن ها محرومیت این شرکت ها از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مبادله ای در بازار تجهیزات پزشکی است. رئیس سازمان غذا و دارو، اضافه کرد: فاکتورهای خرید تجهیزات پزشکی بیمارستان ها همگی به صورت مداوم بررسی می شوند و اگر در این فاکتورها مدرکی در خصوص خریداری تجهیزات پزشکی با قیمتی بیش از نرخ مصوب وزارت بهداشت رویت یا توسط خود بیمارستان گزارش شود، شرکت های متخلف فورا با پیگیری وزارت بهداشت، پرونده قضائی آنها را با استفاده از تعزیرات پیگیری می کند. اصغری خاطرنشان کرد: خیلی از شرکت های تجهیزات پزشکی، همچون تامین کنندگان تجهیزات اساسی و مورد نیاز بیمارستان ها هستند و افزایش قیمت تجهیزات بیش از ۹ درصد و نرخ مصوب اعلامی، تخلفی آشکار است، چونکه همه فروشندگان تجهیزات پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت، از ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی این وزارتخانه بهره مند هستند.