نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس: دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو و تجهیزات پزشکی را تأمین می کند

طب اصیل: سمنان – نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس اظهار داشت: دولت ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی مورد نیاز وزارت بهداشت برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی را تأمین می کند.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، احمد همتی در نشستی با حضور اصحاب رسانه که ظهر یکشنبه در سمنان برگزار شد، ضمن اشاره به آخرین تدابیر دولت و گروه بهداشت و درمان مجلس برای مقابله با گرانی دارو، تاکید کرد: دولت ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای دارو و تجهیزات پزشکی را تأمین می کند تا بتوانیم بخشی از نیاز کشور را از این طریق تأمین نماییم.
وی اضافه کرد: در صورت عرضه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی بعید است دیگر مشکلی در تأمین و توزیع دارو در کشور وجود داشته باشد و از جانب دیگر باید گفت بیش از ۹۶ درصد داروی موردنیاز کشور در داخل ساخته می گردد که خوشبختانه نیاز کشور را تأمین می کند.
علل خاموشی های اخیر
عضو خانه ملت در دیگر بخش سخنان خود، خاموشی های اخیر را بی ارتباط با معاهده پاریس خواند و با انتقاد از برخی اظهارنظرها، اظهار داشت: عوامل مختلفی پشت مقوله خاموشی های اخیر است که ازجمله آن ها خشک سالی و کاهش آب پشت سدها و درنتیجه کاهش عملکرد توربین های تولید برق را می توان نام برد.
همتی فرسودگی برخی تجهیزات و نیروگاه ها که با یک مشکل کوچک به راحتی از مدار خارج می گردد را دیگر عامل خاموشی ها دانست و اظهار داشت: دو عامل دیگر این خاموشی ها گرمای شدید هوا طی دو سال اخیر و هجوم مردم برای خرید وسایل برودتی مانند کولر است که سبب شده تا با کاهش برق روبرو شویم.
وی اضافه کرد: بسته های تشویقی در کنار قانون هدفمندسازی می توانست به خوبی مصرف انرژی را مدیریت کند که متاسفانه این قانون جز در مقطعی، به درستی انجام نشده است.