گزارش سفر وزیر بهداشت به مازندران، بهره برداری از ۱۵ طرح درمانی

طب اصیل: وزیر بهداشت و درمان بعد از سفر به مازندران، با حضور در غرب این استان بر ضرورت تبدیل شدن غرب مازندران به قطب پزشکی این استان تاکید نمود. وی در این سفر از ۱۵ طرح درمانی بهره برداری نمود.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا ـ منطقه مازندران، سیدحسن قاضی زاده هاشمی عصر چهارشنبه در آیین افتتاح بیمارستان ۵۰ تختخوابه شهرستان عباس آباد با اشاره به اینکه غرب مازندران باید به قطب پزشکی این استان تبدیل گردد، اظهار نمود: تبدیل شدن غرب مازندران به قطب پزشکی این استان به صورت جدی در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیمارستان ۵۰ تختخوابی شهرستان عباس آباد از نظر تجهیزات و نیروی انسانی تکمیل نیست که باید صورت گیرد، خاطرنشان کرد: با عنایت به نزدیکی شهرها در مازندران نباید انتطار داشت که در هر شهری همه خدمات درمانی عرضه شود چون که علاوه بر هزینه بر بوده، امکان آن برای هیچ دولتی وجود ندارد.

وزیر بهداشت با تاکید بر تبدیل غرب مازندران، تصریح کرد: هم اکنون مردم این منطقه برای بعضی از مسایل درمانی به تهران، رشت و یا ساری سفر می کنند و با تولید این قطب پزشکی بخشی از خدمات پیچیده درمان در آن نسریع می گردد.

قاضی زاده با اشاره به ساخت بیمارستان فوق تخصصی نیمه کاره تنکابن، جانمایی آنرا دچار مشکل دانست و اظهار نمود: یکی از مکان هایی که در سیل اخیر در معرض تهدید قرار گرفت، این پروژه بود که هم اکنون تا تکمیل شدن بیمارستان تنکابن نباید انتظار داشت که ببمارستان عباس آباد به صورت کامل خدمات درمانی عرضه کند و برای تکمیل بیمارستان تنکابن نیاز به تلاش جمعی داریم.

طرح تحول سلامت در مازندران دستاورد بزرگی بوده است

محمد اسلامی استاندار مازندران هم در این آئین اظهار نمود: طرح تحول سلامت در مازندران یک دستاورد بزرگ بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان تنکابن در غرب مازندران به قطب پزشکی تبدیل می شود، تصریح کرد: چند بیمارستان در مازندران به وزارت بهداشت و درمان واگذار شد تا با راه اندازی فضای درمانی و قرار دادن در اختیار آنها، این مشکل برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه بخشی از تجهیزات بیمارستان تکمیل نیست باید امکانات تکمیلی به همراه نیروی انسانی لحاظ شود تا خدمات رسانی مناسب و کامل صورت گیرد.

افتتاح پروژه ۵۰ تختخوابی عباس آباد با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم در آئین افنتاحیه بیمارستان ۵۰ تختخوابه آیت الله خامنه ای عباس آباد، خاطرنشان کرد: این پروژه از سال ۹۱ آغاز و با ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه در جهت توسعه سرانه درمانی غرب مازندران به دنبال تولید شبکه تخصصی درمانی در غرب مازندران هستیم، تصریح کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در ۵ هزار و ۸۰ مترمربع زیر بنا تولید شده و شامل آزمایشگاه، درمانگاه ها و بخش های تخصصی است و در آبان ماه نیروهای تخصصی در این بیمارستان شروع به کار خواهند کرد.

موسوی اظهار داشت: هم اکنون این بیمارستان به تکمیل تجهیزات فنی و نیرویی نیازمند است که در دستور کار قرار دارد.

لزوم راه اندازی مرکز دیالیز در غرب مازندران

شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی، هم در این آئین با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت در تمام کشور اجرا شد و با همه کمبودها نتیجه مطلوبی داشت و باید ادامه دار باشد، اظهار نمود: غرب مازندران و شرق استان گیلان بسیار محروم است و هر چه می گذرد این محرومیت ملموس تر می گردد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه درمان این بیماران در منطقه دچار مشکلات فراوانی هستند و به صورتی که برای مداوای خود به شهرهای ساری رشت مرجع رجوع کنند، خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات در این منطقه، باید بیمارستان فوق تخصصی در تنکابن تولید شود.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راه اندازی بخش دیالیز از نکات ضروری در این بمارستان و منطقه است، اضافه کرد: ۸۰ بیمار دیالیزی در تنکابن و عباس آباد حضور دارند که باید برای درمان به شهرستان های همجوار رجوع کنند.

وی اظهار داشت: همینطور با عنایت به اینکه شهرستان عباس آباد و تنکابن میهمان پذیر هستند و بعضی از مسافران هم دچار بیماری کلیوی می شوند که لزوم وجود دستگاه دیالیز در این مرکز را دو چندان می کند.

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد، خاطرنشان کرد: مسیر عباس آباد به کلاردشت یک جاده استراتژیک به حساب می آید که متاسفانه فاقد اورژانس و آمبولانس است و با عنایت به هجمه مسافر در این مسیر، دانشگاه علوم پزشکی باید در این مورد هم ورود کند.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا مازندران در ادامه سفر وزیر بهداشت و درمان به مازندران، کلنگ راه اندازی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان نور به زمین زده شد.

شروعی برای آخر یک انتظار ۶ ساله

صفرعلی اسماعیلی نماینده مردم محمود آباد، نور و رویان در مجلس شورای اسلامی، اظهار نمود: مثلث خدمتی که در نور بوجود آمده است حیات تازه ای به این شهرستان بخشید.

وی با اشاره به اینکه بعد از ۶ سال آرزوی مردم در راه اندازی این بیمارستان برآورده شد، ابراز امیدواری کرد: با همدلی و اتحاد مشکلات برطرف می شود، خاطرنشان کرد: ۳ درمانگاه در چمستان، لاویج و رویان در حال راه اندازی است که تابحال ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم که زودتر به بهره برداری برسد.

وی اظهار داشت: مجوز مرکز اورژانس دریایی هم دریافت شده است و امیدواریم بزودی تجهیزات و نیروی انسانی برای این امر در نظر گرفته شود.

تعامل مردم و دولت دلگرم کننده است

محمد اسلامی استاندار مازندران هم در این آئین گلنگ اظهار نمود: بعضی از پروژه های متوقف شده در این شهرستان به سرانجام رسیده است و تعامل مردم و دستگاه های اجرایی در همه صحنه ها دلگرم کننده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی جایگزین، هر چه سریعتر به آخر برسد و جشن بهره برداری آنرا برگزار نماییم.

استاندار مازندران تصریح کرد: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی جایگزین با ۱۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع در ۴ طبقه، بخش های داخلی ۲۴ تختی، جراحی زنان و زایمان، کودکان بخش اعصاب و روان با ۱۴ تخت، نوزادان با ۶ تخت، آی سی یو با ۹ تخت، سی سی یو با ۹ تخت و پست سی سی یو با ۱۰ تخت، بخش ال دی ار با ۷ تخت، مجموعه تشخیصی، آزمایشگاه تشخیص طبی و تصویر برداری کلنگ زنی شد.

کلنگ زنی ها به افتتاح ختم می شود

قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت هم در این آئین اظهار نمود: این کلنگ زنی ها به همین امر محدود نمی گردد و امیدواریم افتتاح شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش اورژانس این بیمارستان با عنایت به توریست بودن منطقه باید مجهز و بزرگ دیده شود.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا مازندران، وزیر بهداشت و درمان در حاشیه حضور خود در مازندران از مناطق سیل زده و پل نوشهر هم بازدید به عمل آورد.