شیر مادر سپری در برابر باکترهای مقاوم

طب اصیل: متخصصان فنلاندی معتقدند تغذیه با شیر مادر نوزادان را از باکتری های خطرناک و مقاوم در برابر آنتی بیوتیک حفظ می نماید.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، به قول این متخصصان هر سال بیشتر از ۲۰۰ هزار نوزاد در جهان به علت سیستم ایمنی ضعیف به عفونت های ناشی از باکتری های مقاوم در برابر دارو مبتلا می شوند و جان خویش را از دست می دهند.

متخصصان فنلاندی در بررسی های خود مشاهده نمودند که در دستگاه گوارش نوزادانی که حداقل شش ماه با شیر مادر تغذیه شده اند نسبت به نوزادانی که کمتر از شش ماه با شیر مادر تغذیه شده اند یا هیچگاه شیر مادر نخورده اند، تعداد محدودتری از “باکتری های مقاوم به دارو” وجود دارد.

همچنین آنها دریافتند در بدن نوزادانی که مادران آنها هنگام وضع حمل آنتی بیوتیک مصرف کرده اند سطح بالاتری از باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک وجود دارد و این تاثیر تا شش ماه بعد از تولد هم مشاهده می گردد.

متخصصان فنلاندی با اشاره به اینکه نمی توان سفارش کرد مادران هنگام وضع حمل آنتی بیوتیک دریافت نکنند، اظهار داشتند: نتایج عفونت برای مادر و نوزاد جدی است. ما تنها می توانیم یافته های خویش را عرضه نماییم و پزشکان باید با عنایت به وضعیت بیمار تصمیم بگیرند رویه مصرف دارو را تغییر داده یا ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این متخصصان همینطور در بررسی های خود مشاهده نمودند شیر مادر هم حاوی باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک است و این احتمال وجود دارد که مادر این باکتری ها را با استفاده از شیر به فرزندش منتقل کند اما با این وجود تغذیه با شیر مادر بهترین روش در کاهش تعداد باکتری های مقاوم به دارو در روده نوزاد است.