طی حکمی از وزیر بهداشت صورت گرفت؛ انتصاب امام جمعه شیراز به سمت عضو روحانی کمیته ملی اخلاق بالینی

طب اصیل: طی حکمی از جانب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز بعنوان عضو روحانی کمیته ملی اخلاق بالینی آن وزارتخانه منصوب گردید.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با صدور حکمی آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز را به سمت عضو روحانی کمیته ملی اخلاق بالینی آن وزارتخانه منصوب نمود.
متن حکم یاد شده چنین است؛
“حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام
نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز
با سلام؛
کمیته ملی اخلاق بالینی مرجع سیاست گذاری و تصمیم گیری در مورد مسایل اخلاق بالینی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
اهم وظایف این کمیته تولید هماهنگی و نظارت بر کمیته های دانشگاهی و بیمارستانی اخلاق بالینی و تدوین راهنماها و دستورالعمل های مرتبط، با هماهنگی شورای عالی اخلاق پزشکی وزارت متبوع می باشد.
تلاش در جهت اجرایی شدن استانداردهای اخلاق حرفه ای در محیط های عرضه خدمات سلامت با انجام اقدامات آموزشی، ترویجی، مشاوره ای و هم برخوردهای متناسب و مناسب با سوء رفتارهای اخلاقی همچون دیگر وظایف کمیته های اخلاق بالینی است که توسط کمیته ملی هدایت و حمایت می گردد.
بر این اساس و با عنایت به سوابق پرارزش علمی و مطالعاتی شما در حوزه فقه پزشکی، به باعث این ابلاغ به مدت چهار سال بعنوان عضو روحانی کمیته ملی اخلاق بالینی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منصوب می شوید. امید است با توکل به پروردگار قادر متعال در انجام امور محوله و ارتقای استانداردهای اخلاقی در عرصه های بالینی کشور موفق و مؤید باشید. “