در گفت وگو با ایسنا تشریح شد جزئیات کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین و نمایشگاه شرکت های دانش بنیان

طب اصیل: دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین درباره برگزاری نمایشگاهی با حضور شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها همزمان با برپایی یازدهین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین اظهار داشت: برای اولین بار این نمایشگاه در تاریخ ۲۶ الی ۲۸ دی ماه در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می گردد.
دکتر مهدی نوروزی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه این نمایشگاه توسط شرکت طرف قرارداد ما و با ابتکارات و خاصیت های خاص برگزار می شود، اظهار نمود: یکی از این خاصیت های خاص حضور استارتاپ ها و شتاب دهنده های مختلف کشور است که این شرکت ها و شتاب دهنده ها بنیه علمی اصلی کشور هستند. امیدوارم که به جز شرکت های تولیدکننده مواد و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، استارتاپ ها که از بازوهای مهم علمی کشور هستند، بتوانند در این نمایشگاه با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند و بدرخشند؛ البته بخش های انتشارات و بخش های مختلف در حوزه علمی هم در نمایشگاه شرکت می کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره هدف برگزاری این کنگره اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنگره احداث یک پیوند ناگسستنی و قوی بین بالین و آزمایشگاه یعنی گروه پزشکی و گروه آزمایشگاهی در امتداد ارتقای سلامت بیماران است تا به متخصصان کمک نماید که بتوانند بیماری ها را دقیق تر و با آخرین متدها تشخیص دهند و سپس درمان کنند.
وی با بیان این که در این کنگره آخرین دستاوردهای حوزه آزمایشگاه و بالین مطرح می شود، اضافه کرد: ۱۰ کنگره گذشته با استقبال زیادی روبه رو بوده، به صورتی که هر سال حدود ۳۰۰۰ نفر در این کنگره شرکت می کردند. برگزارکننده این کنگره جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران است. این جامعه خود شامل ۱۵ جامعه علمی در حوزه آزمایشگاه و علوم پایه است که امسال همه برای برگزاری این کنگره دست به دست هم داده اند. هم چنین هر سال کنگره برمبنای یک سوژه مشخص برگزار می شد، اما امسال مقرر است تمام موضوعات مهم میان آزمایشگاه و بالین مطرح شود.
نوروزی با بیان این که میهمانان خارجی و داخلی در این کنگره آخرین دستاوردها و اطلاعات علمی خودرا تبادل می کنند، افزود: در این کنگره پنل های مختلفی اجرا می شود، مثلا پنل های علمی به صورت مستقل اجرا میگردد که در آن پرسش و پاسخ هایی در موضوعات مختلف مطرح می شود؛ هم چنین به صورت جداگانه سخنرانی های بلند و سخنرانی های سه دقیقه ای هم در برنامه وجود دارد که در سخنرانی های سه دقیقه ای افرادی که پوستر دارند، پوسترهای خودرا نمایش می دهند. مخاطبان این کنگره هم از گروه پزشکی و هم از بخش های آزمایشگاهی و تحقیقاتی کشور هستند تا اطلاعات علمی خودرا هم در حاشیه کنگره و هم در برنامه های کنگره تبادل کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره حضور میهمانان خارجی در این کنگره اشاره کرد: از آن جایی که امکان دارد در شرایط فعلی تردد تعدادی از میهمانان خارجی با مشکل مواجه شود، برخی میهمانان خارجی به صورت حضوری و برخی دیگر به صورت تله کنفرانس در برنامه شرکت می کنند.
دبیر اجرایی یازدهمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین درانتها به برگزاری کارگاه هایی همزمان با کنگره اشاره نمود و اضافه کرد: اقدام خوب دیگری که انجام می شود، برگزاری کارگاه های مختلف در این کنگره است، همچون کارگاه هایی با سوژه “از ایده تا تولید و صادرات”؛ در این کارگاه ها مقرر است متخصصان تجربیات خودرا در اختیار شرکت کنندگان بگذارند. در حوزه بازاریابی و تجاری سازی هم در حال طراحی کارگاه های خوبی هستیم.