دوشنبه های بدون گوشت و ماهی در فرانسه

طب اصیل: ۵۰۰ نفر از شخصیت های برجسته فرانسه خواهان برگزاری کمپین ˮدوشنبه های سبزِˮ بدون گوشت و ماهی در امتداد تغییر عادات غذایی مردم این کشور شدند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، ۵۰۰ نفر از شخصیت های برجسته فرانسه همچون هنرمندان، دانشمندان و فعالان زیست محیطی در نامه ای که در این ارتباط منتشر نموده اند، اعلام کردند: دلایلی الزامی برای کاهش مصرف گوشت حیوانات در فرانسه وجود دارد و ما بر این باوریم که هر انسانی می تواند قدمی قابل توجه در این راه بر دارد.
این افراد که بعضی از آنها خود گیاهخوارند از مردم خواسته اند تا از خوردن هر گونه گوشت و ماهی در دوشنبه های سال ۲۰۱۹ میلادی اجتناب کنند.
در نامه انتشار یافته از این افراد، رییس حفاظت از پرندگان فرانسه اعلام نموده در جهت گرایش مردم به گیاهخواری می توانیم همگی تلاش نماییم تا حداقل کیفیت غذایی را از جنبه کمّی ارتقا دهیم.
از هفته آینده مقرر است کمپین “دوشنبه های سبز” به صورت رسمی اجرا شود.
چندین سازمان غیردولتی و نهاد مردمی برای افزایش آگاهی های کشور فرانسه از نیاز به تغییر عادات غذای به دلایل “زیست محیطی، سلامتی و حفاظت از حیوانات” این کمپین را حمایت کرده اند.
امید می رود علاوه بر امضای ۵۰۰ نفر از شخصیت های برجسته فرانسوی، بین ۵۰ تا ۵۰۰ هزار تن از مردم این کشور باز از روز دوشنبه خوردن گوشت و ماهی را متوقف سازند.
این کمپین توجه ها را به کشاورزی صنعتی که عامل اصلی جنگل زدایی، گرمایش جهانی، صید بی رویه ماهی ها که اکوسیستم ها را نابود می سازد، خطرات مبتلاشدن به سرطان مربوط به مصرف گوشت قرمز و باز لطمه دیدن حیوانات جلب می کند.
به شرکت کنندگان در این کمپین دستورالعمل هایی برای یافتن جایگزین هایی به جای گوشت داده می شود.
به گزارش نیوز بیزر، این کمپین از “دوشنبه های بدون گوشت” که برای ۲۰ سال در حدود ۴۰ کشور اجرا میگردد الگو گرفته و ماهی را باز به این الگو افزوده است.