در بسته خبری اجتماعی امروز ایسنا بخوانید اجازه ساخت و ساز در باغات تهران در روز درختکاری

به گزارش طب اصیل سرو، کاج و چنار دیگر مناسب تهران نیستند، خواص شگفت انگیز انار، مجوز ساخت و ساز در۶۲ باغ تهران صادر شد و واکنش بهزیستی به خبر «خودکشی دسته جمعی معتادان در کمپ بندرعباس» و… از مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در پانزدهمین روز از اسفندماه هستند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، اداره اخبار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا امروز (۱۵ اسفند) بیشتر از ۶۰ خبر را روی خروجی خود منتشر نموده است که مهمترین آنها به همراه لینک در زیر آمده و با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:
مجوز ساخت و ساز در ۶۲ باغ تهران صادر شد
اعضای شورای شهر تهران بامداد امروز در پاسخ به استفساریه شهرداری تهران در مورد عرضه پروانه ساخت در ۶۲ باغ پایتخت رأی مثبت دادند. ‎بر اساس این پیشنهاد مقرر شده بنا به پیشنهاد شهردار تهران، برای ۶۲ پرونده ای که عوارض خویش را به صورت سیستمی و کامل پرداخت کردند، مجوز ساخت و ساز صادر شود.
پرونده باغات تهران از بلاتکلیفی درمی آید
محسن هاشمی رفسنجانی-رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه بودجه سال آینده شهرداری تهران ۱۸ هزار و ۸۲۸ میلیارد تومان است اضافه کرد: از بودجه تعیین شده برای سال آینده شهرداری تهران ۳۰ درصد متعلق به حوزه حمل و نقل است.
افتتاح بخشی از خط ۷ مترو، هفته آینده
شهریار افندی زاده -قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افتتاح بخشی از خط ۷ مترو در روز شنبه هفته آینده اطلاع داد و اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده بخشی از خطوط ۷ مترو روز شنبه هفته آینده با حضور شهردار تهران به بهره برداری می رسد و ایستگاه دولت آباد تا میدان شهدا از خط ۶ هم در اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.
شروع به کار سامانه ملی «پیوند» بزودی
دکتر مهدی شادنوش-رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت از شروع به کار سامانه پیوند اعضا برای ساماندهی حوزه ثبت پیوند اعضا در کشور اطلاع داد و اظهار داشت: فعلاً در حال تعبیه سامانه ای هستیم که از هفته آینده شروع به کار می کند و با افتتاح این سامانه کلیه موارد مرگ مغزی، در آن ثبت می شود.
نوشیدن آب بعد از ورزش، عامل گرفتگی عضلانی
در حالیکه تا مدت ها تصور می شد نوشیدن آب بعد از ورزش از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند، متخصصان با رد این نظریه قدیمی اعلام نموده اند این کار سبب افزایش احتمال مبتلا شدن به گرفتگی های دردناک عضلانی می شود. در عوض مصرف بیشتر الکترولیت ها از آن جایی که کاهش سطوح نمک و مواد معدنی از عوامل گرفتگی های عضلانی است، می تواند کلید توقف این دردهای شدید ناگهانی باشد.
واکنش بهزیستی به خبر «خودکشی دسته جمعی معتادان در کمپ بندرعباس»
فرید براتی سده-معاون پیشگیری و درمان مرکز درمان سازمان بهزیستی کشور به دنبال انتشار اخباری در خصوص خودکشی دسته جمعی معتادان در یکی از کمپ های درمان اعتیاد بندرعباس ضمن تکذیب این موضوع، توضیحاتی عرضه کرد و اظهار داشت: این آتش سوزی از جانب دو نفر از معتادان حاضر در کمپ مذکور به شکل عمدی و با استفاده از به آتش کشیدن “پتو” رخ داده است. پس از اطلاع به مرکز آتش نشانی، مأموران در محل حادثه حاضر می شوند، اما به علت همراه نداشتن تجهیزات لازم برای باز کردن درب های کمپ، ناچار می شوند تا با شکافتن دیوار معتادان را خارج کنند.
پرداخت «سبد کالا» ۲۰۰ هزار تومانی به مددجویان تاپایان سال
سیدپرویز فتاح-رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان از فروردین ۹۸ اجرایی می شود، اظهار داشت: طبق مذاکراتی که با دولت انجام داده ایم، یک نوبت سبد کالا تا قبل از اتمام سال ۹۷ به مددجویان اختصاص می یابد.
گلایه بطحائی از نحوه اعتراضات معلمان
محمد بطحائی-وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در معدودی از مدارس اعتراضات همکاران وجود داشته است که این نوع و روش اعتراض حتی در یک مدرسه از کشور هم اگر صورت گیرد اقدامی ضد تربیتی است و گلایه و ناراحتی ام نه از اعتراض همکارانم بلکه از روش طرح اعتراض است چون که بدآموزی برای دانش آموزان دارد که معلم در دفتر مدرسه بنشیند و در کلاس درس حضور پیدا نکند و با این کار در حقیقت ضد عدالت رفتار کرده ایم.
آغاز جشن نیکوکاری در مدارس تهران
عبدالرسول کریمی-معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری همزمان در کشور در حال اجراست اظهار داشت: در تهران ۴۱۰۰ واحد آموزشی و یک میلیون و ۱۸۰ هزار دانش آموز داریم. دانش آموزان تهرانی سال قبل بالغ بر دو میلیارد تومان در جشن نیکوکاری مشارکت کردند که در خود مدارس هزینه شد.
فاتحه باغ های تهران را بخوانیم
یک عضو هیات علمی پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی در واکنش به صدور مجوز ساخت و ساز در ۶۲ باغ پایتخت از جانب شورای شهر تهران همزمان با روز درختکاری اظهار داشت: هنگامی که مجوز ساخت و ساز در باغی را بدهند باید فاتحه آن باغ را خواند.
سرو، کاج و چنار دیگر مناسب تهران نیستند
یک متخصص فضای سبز همزمان با روز درختکاری با اشاره به گونه های درختی مناسب و نامناسب برای کاشت در تهران اظهار داشت: گونه های درختی کاج، سرو، چنار و درختانی که میوه می دهند دیگر مناسب شرایط اکولوژیک تهران نیستند و باید گونه های دیگری را جایگزین آنها کرد.
افزایش ساعت مجاز فعالیت صنوف پایتخت برای شب عید
سرهنگ مراد مرادی -معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از افزایش ساعت فعالیت کسبه و صنوف در شب عید تا ساعت ۲ صبح اطلاع داد و اظهار داشت: با عنایت به افزایش حجم ترافیک در ایام منتهی به آخر سال بخصوص در مراکز خرید با تدبیر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مقرر شد تا در ایام باقی مانده از سال ۹۷ فعالیت کسبه، صنوف تا ساعت مجاز ۲ صبح ادامه داشته باشد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:
سرو، کاج و چنار دیگر مناسب تهران نیستند
خواص شگفت انگیز انار
مجوز ساخت و ساز در ۶۲ باغ تهران صادر شد
واکنش بهزیستی به خبر «خودکشی دسته جمعی معتادان در کمپ بندرعباس»
شیر خانگی صاحبش را خورد