تاثیر نوعی قارچ پوستی در تشدید بیماری روده

به گزارش طب اصیل گروهی از متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در بررسی دقیق روی نوعی بیماری التهابی روده موسوم به ˮکرونˮ به نقش گونه ای قارچ پوستی در بروز این بیماری پی بردند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، بیماری کرون باعث التهاب در دستگاه گوارش می شود. هرچند گروهی از متخصصان در بررسی روی علت این بیماری روی نوعی قارچ تمرکز کردند که به صورت معمول روی پوست مشاهده می شود.
این نوع قارچ موسوم به “مالاسزیا” با شوره سر مرتبط می باشد و روی پوست های چرب و فولیکول های مو وجود دارد که در نهایت به روده راه پیدا می کند. با این وجود هنوز معلوم نیست این نوع قارچ پوستی چگونه به روده راه پیدا می کند و چه تاثیری دارد.
این نوع قارچ اختلال های روده از قبیل بیماری کرون را در بیمارانی با نوعی ساختار ژنتیکی خاص تشدید می کند. اسهال، گرفتگی شکم و کاهش وزن همچون علائم بیماری کرون به حساب می آیند.
“دیوید آندرهیل” یکی از متخصصان این مطالعه اظهار داشت: در بررسی های خود مشاهده کردیم قارچ مالاسزیا در بافت روده ای مبتلایان به بیماری کرون نسبت به افراد سالم بیشتر است.
به گزارش هلث دی نیوز، همینطور تغییر در قارچ روده ای از قبیل مالاسزیا و نوع واکنش بدن به این قارچ امکان دارد به تشدید علائم بیماری کرون بیانجامد.