معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان: تعداد مبتلایان به ویروس اسهالی در قروه به ۷۰۰ نفر رسید

به گزارش طب اصیل معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اظهار داشت: تابحال ۷۰۰ نفر به این ویروس مبتلا شده و به مراکز درمانی مراجعه نموده اند.
فرزام بیدارپور در گفتگو با خبرنگار ایسنا، در مورد شیوع ویروس ناشناخته در شهرستان قروه، اظهار نمود: منشاء این بیماری ویروسی بوده و مبتلایان مشکلی حادی ندارند و تابحال موردی از بستری بر اثر این مشکل گزارش نشده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، خاطرنشان کرد: منابع آب این شهرستان کاملا سالم بوده و شایعه آلودگی آب تکذیب می شود.
پیشتر هم مجتبی ورمقانی، مدیرکل دامپزشکی کردستان در مورد شایعات موجود در ارتباط با آلودگی گوشت توزیع شده در استان کردستان، اعلام نمود: شیوع این ویروس ارتباطی به گوشت ندارد و تمامی گوشت های توزیع شده در سطح استان سالم بوده است.
سرپرست روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت به دنبال بروز اپیدمی اسهال و استفراغ در بخش هایی از استان کردستان همچون قروه و سریش آباد، اظهار داشت: به دنبال بروز این اپیدمی، شایعاتی در خصوص ارتباط مبحث به بیوتروریسم، گوشت های یخ زده و یا آلودگی منابع آب انتشار یافته است که جملگی بی پایه بوده و مشخصا آلودگی آب و آلودگی گوشت، منتفی شده و در آزمایشات به عمل آمده بیماری ویروسی « نورواک » گزارش شده است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، این ویروس مدت پنج روز است که در شهرستان قروه شیوع پیدا کرده و تابحال منجر به مبتلا شدن ۷۰۰نفر در این شهرستان شده است.