معاون بهداشت وزیر بهداشت اعلام کرد آمادگی برای اجرای نظام ارجاع در سطح یک ارائه خدمات

به گزارش طب اصیل اولین نشست ستاد اجرایی نظام سلامت الکترونیک با حضور دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران در دفتر معاون بهداشت برگزار گردید.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، در این نشست که معاونان بهداشت و درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روسا و معاونان دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران حضور داشتند، دکتر رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار داشت: اقدامات خوبی در هر سه دانشگاه علوم پزشکی شهر تهران انجام شده است ولی ما باید در بحث ارجاع هر سه دانشگاه را با هم ببینیم.
رئیسی اضافه کرد: باید نقشه ارجاع به صورت یکپارچه در هر سه دانشگاه عملیاتی شود. ازاین رو باید سه کار مهم صورت گیرد. نخستین کار این است که تکلیف HIS را مشخص نماییم. در مرحله دوم اینکه کلینیک های ویژه را برای اتصال به بیمارستان، سطح یک و سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) آماده نماییم و در مرحله سوم هم بخش خصوصی را به سامانه متصل نماییم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان این که سطح یکِ نظام ارجاع در پرونده الکترونیک سلامت مربوط به بخش بهداشت است نه همه سطوح، اضافه کرد: درگاه ورودی اطلاعات به سامانه ها نباید مربوط به بهداشت باشد و می توان از بخش خصوصی و حتی داروخانه ها هم برای ورود اطلاعات به سامانه کمک گرفت.

بنابر اعلام وبدا، رئیسی در انتها تصریح کرد: معاونت بهداشت در سطح یک برای ارجاع آمادگی کامل دارد و می تواند در کمترین زمان ممکن تحولات مورد نظر دانشگاه های علوم پزشکی را در سامانه به انجام برساند.