تولید نان های صنعتی، راهکاری برای کاهش نمک در نان ها

طب اصیل: معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار داشت: راهکار اصلی کاهش نمک در نانها، بازبینی بر کیفیت گندم و آرد یا تولید نان های صنعتی است.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رییسی درباب شوری نان ها بعنوان قوت غالب ایرانیان، اشاره کرد: یکی از راهکارهای عملی برای کنترل و کاهش مصرف نمک، این است که نمک مصرفی قوت غالب مردم کاهش پیدا کند. این مساله راهکاری است که در کشورهای دنیا نیز عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز یکی از غذاهایی که مصرف زیادی دارد، نان است. در این راستا، یکی از بهترین راهکارها، رفتن به سمت تولید نان های صنعتی است؛ چونکه در نان های صنعتی می توان کنترل بهتری بر میزان نمک مصرفی انجام داد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اشاره کرد: متاسفانه در کشور ما نان های سنتی طرفدار زیادی دارد. این مساله ایراد ندارد، اما مشکل اینجا است که کنترل نمک در تولید نان های سنتی خیلی مشکل است. از طرفی، بگفته صنف نانوایی ها، به سبب نامناسب بودن کیفیت آردها، مجبور به استفاده از نمک بیشتر برای فرآوری خمیر نان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛ رییسی بیان کرد: در این زمینه نظارت ها و کنترل های خیلی از سوی معاونت بهداشت و غذا و دارو انجام می شود. با نانوایی های متخلف برخورد شده و برخی از آنها نیز پلمپ شده اند. اما این برخوردها، راهکار اصلی سوژه نیست، بلکه راهکار اصلی کاهش نمک در نان ها، بازبینی بر کیفیت گندم و آرد یا تولید نان های صنعتی است.

منبع: