دانش آموزان، سفیران سلامت بسیج ملی کنترل فشارخون در خانواده ها

به گزارش طب اصیل مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر بخش آموزش در مدارس اظهار داشت: یک دانش آموز برای ما فقط یک دانش آموز نیست بلکه یک خانواده است چونکه از راه او می توانیم به خانواده نفوذ کرده و مباحث آموزشی را از این طریق هم به خانواده ها انتقال دهیم.
دکتر گل محمدی در گفتگو با ایسنا، ضمن تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به مباحث آموزشی در زمینه آگاهی از وضعیت فشارخون در میان افراد اظهار داشت: طبق برنامه های بسیج ملی کنترل فشار خون دو برنامه داریم که یکی مربوط به اندازه گیری فشارخون افراد بالای ۳۰ سال و دیگری عرضه مباحث آموزشی به افراد زیر ۳۰ سال است.
وی با اشاره به انجام پویشی در سال ۹۵ که در آن مشخص شد علیرغم تصورات موجود که گمان می کردند بیشتر افراد نسبت به فشارخون خود آگاهی دارند اما اینگونه نبود، اظهار داشت: برخلاف تصور ما بیشتر افراد نسبت به فشار خون خود ناآگاه بودند که از این طیف افراد درصد بیشتری به مردان اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: برای انجام اقدامات آموزشی در نظر داریم تا بعد از اجرای کمپین به سراغ گروه های سنی کمتر و بخصوص دانش آموزان برویم. در همین راستا در جلسه ای که با استانداری تهران داشتیم با مسئولان آموزش و پرورش تهران صحبت کردیم و آنها هم موافق عرضه مباحث آموزشی در مدارس تهران و شهرستان های حومه بودند.
مدیر پیش گیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر بخش آموزش بخصوص در مدارس اظهار داشت: یک دانش آموز برای ما فقط یک دانش آموز نیست بلکه یک خانواده است چونکه از راه او می توانیم به خانواده نفوذ کرده و مباحث آموزشی را از این طریق هم به خانواده ها انتقال دهیم. بنابراین است که دانش آموزان را سفیران سلامت خود در دل خانواده معرفی می نماییم.
ایشان در ادامه با اشاره به ضرورت همکاری بین بخشی برای اجرای هرچه بهتر بسیج ملی کنترل فشارخون اظهار نمود: در همین راستا یکی از بازوهای مکمل ما در این برنامه، حوزه طب سنتی علمی و تأیید شده وزارت بهداشت است. از تمام مطب ها و مراکزی که مبادرت به عرضه خدمات در این بخش می کنند تقاضای همکاری کرده ایم و آنها هم اعلام آمادگی کرده اند تا یکی از ایستگاه های ما برای این بسیج باشند و راه ارتباطی ما با مردم از راه آنها برقرار باشد.
او در آخر اظهار داشت: این بسیج ملی تا اواسط تیر ماه ادامه خواهد داشت و از آنجایی که طبق پویش انجام شده در سال ۹۵ متوجه شدیم بیشتر افرادی که نسبت به فشارخون خود ناآگاه هستند را مردان می سازند برآن شدیم تا در هفته جهانی سلامت مردان که اواخر خردادماه برگزار می گردد آموزش های اختصاصی تری به مردان بدهیم تا در جهت توانمند سازی و آگاهی سازی آنها نسبت به گذشته موفق تر عمل نماییم.