مدیرعامل موسسه محک؛ تامین هزینه های دارویی کودکان مبتلا به سرطان دشوار است

طب اصیل: مدیرعامل موسسه محک، اظهار داشت: تامین هزینه‎های دارو و درمان بیشتر از ۱۹ هزار کودک مبتلا به سرطان تحت درمان در سراسر ایران با قیمت سرسام‎آور دارو بسیار سنگین است.
به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، بازار «محک در عطر و طعم قدیم» انجام شد تا گرمای تابستان در خنکای همدلی برای حمایت بیشتر از ۱۹ هزار کودک در حال درمان محک رنگ ببازد. این بازار به سبب برگزار شدن در فضایی خارج از موسسه خیریه محک بعد از سال‎ها، نوعی اقدامی بدیع در برگزاری بازارهای این موسسه به عنوانی یکی از قدیمی‎ترین راه‎های عوایدزایی محک بود که بسیار هم مورد توجه نیکوکاران قرار گرفت.در مسیر سخت تأمین هزینه‎های دارو و درمان اهتمام در نوآور بودن داریمآراسب احمدیان مدیرعامل موسسه محک در توضیح نحوه برگزاری بازارهای محک طی سال‎های گذشته، اظهار داشت: محک در ۲۸ سال فعالیت خود تنها به کمک ‎های مالی نیکوکاران برای پشتیبانی از کودکان مبتلا به سرطان و تأمین هزینه‎های درمان آنها متکی بوده است. طبیعتاً این امر نیازمند آن است که محک در قلب اجتماع حضور داشته باشد و با مردم رابطه برقرار کند که این مهم با اشکال مختلفی نظیر جشن «قلک های کوچک و آرزوهای بزرگ»، بازارها و برنامه‎های روزی با محک محقق می ‎شود. وی ادامه داد: امروز در خانه دبیرالملک شاهد برنامه مشترک شکل گرفته بین شهرداری تهران که متولی امور فرهنگی و خدماتی این شهر است و مؤسسه خیریه محک و چند فعال اقتصادی هستیم. در این روز فضایی برای ساختن یک جمعه خوب برای مردم تهران، در یکی از ساختمان های تاریخی شهرمان با نیت نیک کمک به کودکان مبتلا به سرطان ایران زمین فراهم ساخته ‎ایم. احمدیان اشاره کرد: تأمین هزینه‎های دارو و درمان بیشتر از ۱۹ هزار کودک مبتلا به سرطان تحت درمان در سراسر ایران با قیمت سرسام‎آور دارو بسیار سنگین است و نیازمند روش‎های جدید جلب مشارکت مردمی است که محک برای پیدا کردن این روش ‎ها خلاقیت زیادی به خرج می دهد. محک به دنبال این روش های نوآورانه است تا علاوه بر پشتیبانی از فرزندانش الگویی برای عملکرد سایر مؤسسات خیریه باشد. مدیرعامل محک ضمن مثبت ارزیابی کردن حضور و استقبال نیکوکاران از این بازارچه با اشاره به شعر آغازین اساسنامه محک افزود: ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید، هم مگر لطف شما پیش نهد گامی چند. در تمام ۲۸ سال فعالیت این مؤسسه خیریه، لطف مردم، گام پیش گذاشته و موفقیت امروز حاصل یک حرکت اجتماعی بزرگ در کشورمان است.
وی ضمن قدرانی از انجام مسئولیت اجتماعی فعالان اقتصادی حامی بازار عنوان کرد: بسیار باارزش است که محک از یک ظرفیت اجتماعی و فرهنگی برای ارتباط با مردم استفاده می نماید و مردم ضمن لذت بردن از این فضا، فرزندان محک را برای ادامه درمان ‎شان یاری می کنند. در این میان مسئولیت اجتماعی شرکت های حامی بازار نیز به بهترین شکل انجام می ‎شود. البته شهرداری منطقه ۱۲ گامی فراتر از یک مسئولیت اجتماعی برداشته و این مجموعه به انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی یک نگاه وظیفه ای داشته و آنرا در برنامه های خود قرار داده است.انتظار نیکوکاران از بازارهای محکسعیده قدس بنیانگذار محک برگزاری بازارهای خیریه را یکی از قدیمی ترین و ابتدایی ترین راه های ارتباطی این مؤسسه با نیکوکاران از گذشته دانست و اظهار داشت: ۲۸ سال پیش برگزاری بازار‎ها نخستین راه عوایدزایی بود که در زمان جنگ به پشتوانه تلاش و همت داوطلبان محک برگزار می‎شدند. نیکوکاران ارتباط بسیار خوبی با بازارهای محک برقرار کردند و در کنار هدف غایی ما که پشتیبانی از کودک مبتلا به سرطان است از بازارها انتظار ارائه کیفیت بالا، قیمت مناسب، مشارکت فعالان اقتصادی و انجام فعالیت فرهنگی دارند.محک مظهر فرهنگ انسان دوستی و خیرخواهیعلی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ در پاسخ به دلیلهای همکاری شهرداری این منطقه با مؤسسه خیریه محک اظهار داشت: باور بر این مساله که اتفاقات اثرگذار در هر شهری با تاکید بر مردم انجام می شود، باوری است که هر مدیر و مسئولی را در کارها و برنامه هایش موفق تر می کند. بر همین مبنا ما هم معتقدیم نهادهای مردمی که با نیت های خیر و انسان دوستانه فعالیت می نمایند به همراهی و همدلی مسئولان نیازمندند. وی افزود: مؤسسه خیریه محک آوازه جهانی دارد و سطح مشارکت شهری و شهروندی در آن بسیار بالاست؛ برای ما افتخاری است که در منطقه ۱۲ بعنوان قلب تاریخی تهران پایگاهی باشیم برای تحقق نیت های خیرخواهانه و همنوع دوستانه محک و نیکوکارانی که می خواهند و انتخاب نموده اند که از کودکان مبتلا به سرطان حمایت کنند. سعادتی با اشاره به حمایت شهرداری منطقه ۱۲ از فعالیت های اجتماعی و فرهنگی جهت انجام امور خیریه اذعان داشت: منطقه ۱۲ پایگاهی برای جلب حمایت مشارکت های مردمی و اطلاع رسانی به مردم برای انجام امور خیر و داوطلبانه است. وی، تلاقی دغدغه های شهرداری تهران در توسعه گردشگری و اطلاع رسانی در مورد بافت تاریخی تهران قدیم را با فعالیت های مؤسسه خیریه محک مثبت ارزیابی و اشاره کرد: «عموماً بافت تاریخی در شهرهای هم تراز تهران، ویترین شهر به حساب می آید که در این ویترین تمامی ظرفیت های هویتی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد؛ یکی از این ظرفیت ها، انجام فعالیت های خیرخواهانه و داوطلبانه است. سعادتی اضافه کرد: ما در ویترین شهر نیاز به آشنا کردن مردم تهران و همین طور گردشگرهای داخلی و خارجی با نیت ها و فعالیت های خیرخواهانه فرهنگ ایرانی داریم، در نتیجه حضور مؤسسه محک در منطقه تاریخی تهران بسیار مهم می باشد و یکی از مظاهر هویتی و فرهنگی ایرانی ها را که انسان دوستی و خیرخواهی است را به نمایش می گذارد.بازاری متفاوت با هدف تغییر و تحول شیوه های ارتباط با مردمسید غلامرضا کاظمی دینان استاد دانشگاه در حوزه علوم ارتباطات، درباب تفاوت بازار «محک در عطر و طعم قدیم» با سایر بازارهای خیریه اظهار داشت: همیشه دیده ایم که مؤسسات خیریه در محوطه ای که خودشان در اختیار دارند بازاری ایجاد می کنند. اما این دفعه محک با برگزاری بازار در محله عودلاجان موجب شد تا نیکوکاران علاوه بر کمک به کودکان مبتلا به سرطان با زیبایی های این منطقه از تهران نیز آشنا گردند. مشاور رئیس کل بانک مرکزی ایران اضافه کرد: من معتقدم که محک در راه درستی گام برداشته و آن ایجاد تغییر و تحول در شیوه های ارتباط با مردم و جلب مشارکت آنها در تأمین هزینه های دارو و درمان کودکان مبتلا به سرطان است. این بازار پس از مدت ها بازارهای تهران قدیم را به خاطرم آورد. من بعنوان عضوی از این خانواده بزرگ قدم های نیکوکاران را در این بازار ارج می نهم و قدردان حمایت شان از فرزندان این مرزو بوم هستم. بازار «محک در عطر و طعم قدیم» با فعالیت غرفه های سرگرمی، بازی، نقاشی کودکان، غذاهای سنتی ایران، نوشیدنی های سنتی و عرقیجات گیاهی، ادویه، تنقلات و شیرینی همین طور صنایع دستی و البسه در دو نوبت بامداد و عصر انجام شد و کلیه عواید حاصل از بلیط فروشی و خرید محصولات این بازار برای تأمین هزینه دارو و درمان کودکان مبتلابه سرطان صرف خواهد شد که به منظور رعایت اصل شفافیت که از اصول بنیادین محک در مقابل اعتماد نیکوکاران است، مبلغ آن تا چند روز دیگر در وب سایت محک درج خواهدشد.

منبع: