وزیر بهداشت: اجازه نمی دهیم مافیای دارو مشکلی در تولید داخلی ایجاد کند

به گزارش طب اصیل وزیر بهداشت اظهار نمود: بطور قطع اجازه نمی دهیم مافیا در زمینه تولید داخلی دارو مشکلی ایجاد کند و نباید هم خیلی روی این جریان حساب باز نماییم.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، سعید نمکی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره عدم کاهش قیمت داروها با وجود کاهش نرخ ارز، با رد این مورد اظهار نمود: قیمت داروها معمولا با دلار تعیین نمی گردد و روند قیمت گذاری داروها به صورت سالیانه و بر مبنای تورم انجام می گیرد.

وی همینطور در پاسخ به پرسشی درباره شرکت هایی که بعنوان مافیای دارو معروف اند، خاطرنشان کرد: بطور قطع اجازه نمی دهیم تا آنها مشکلی در زمینه تولید داخلی کشور ایجاد کنند و نباید هم خیلی روی این جریان حساب باز نماییم. اراده مقام معظم رهبری و نظام بر این است که در مقابل این جریان و مافیا بایستیم و ما هم محکم ایستاده ایم و آقای رئیس جمهور در این حوزه حمایت ویژه ای می کنند و بطور قطع در این حوزه موفق خواهیم شد.

وزیر بهداشت همینطور درباره نصب کارتخوان از جانب پزشکان و اخبار انتشار یافته در این زمینه، اظهار نمود: این مسئله بحثی در رابطه با سازمان مالیاتی است و پزشکان ما در این قضیه خیلی مداخله نمی کنند.

نمکی در انتها با اشاره به آغاز اجرای طرح سیستم ارجاع و پزشک خانواده، اظهار داشت: طرح سیستم ارجاع و پزشک خانواده را پس از پرونده الکترونیک سلامت در چند استان به صورت پایلوت آغاز کردیم و امیدواریم تا آخر سال درصد قابل توجهی از طرح را اجرایی نماییم.