رئیس پژوهشکده پیشگیری اولیه بیماری های غیر واگیر خبر داد کتابی که به سفارش ناشر بین المللی اشپرینگر تالیف شد

به گزارش طب اصیل رئیس پژوهشکده پیشگیری اولیه بیماری های غیر واگیر و مولف کتاب بین المللی پیشگیری اولیه از بیماریهای غیر واگیر اظهار داشت: کتاب پیشگیری اولیه از بیماری غیر واگیر به سفارش ناشر اشپرینگر با همکاری محققان داخلی و خارجی به شکل الکترونیکی و مکتوب به چاپ رسید که افتخاری برای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به حساب می آید.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر رؤیا کلیشادی در مورد چاپ این کتاب اظهار نمود: اشپرینگر یک ناشر بین المللی است که کتب آکادمیک و مجلات تخصصی علمی، کتاب های الکترونیکی و مجلات مروری علمی، (STM) فنی و پزشکی را منتشر می کند و در برلین قرار دارد.

بر مبنای اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، با سفارش اشپرینگر به رئیس پژوهشکده پیشگیری اولیه بیماری غیر واگیر، تالیف کتاب پیشگیری اولیه بیماریهای غیرواگیر که بیشتر از ۱۰ سال تحقیق در این عرصه صورت گرفته است، در هشت فصل و ۶۷ صفحه صورت گرفت.

دکتر کلیشادی با اشاره به اینکه پروپوزال و طرح اولیه آن دو سال قبل داده شد، افزود: در این کتاب جدیدترین تحقیقاتی که در حوزه پیشگیری اولیه از بیماری های غیرواگیر صورت گرفته بود، آورده شده است و همینطور بخش هایی از این کتاب توسط محققان در آمریکا و بخصوص آلمان تنظیم شده است.

مولف کتاب بین المللی پیشگیری اولیه از بیماری های غیر واگیر افزود: در این کتاب با فصل هایی همچون رویکرد چرخه زندگی برای جلوگیری از بیماری غیر واگیر، بیماری اپی ژنتیک و بیماری غیر واگیر مشترک، نقش مواد شیمیایی مختل کننده محیط زیست در ایجاد بیماری های غیر واگیر، تغذیه اولیه زندگی و بیماری غیر واگیر، پیشگیری مبتنی بر خانواده از عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی در کودکان با تغییر شیوه زندگی، مطالعه قلب PEPخانواده، رو به رشد بیماری کلیوی مزمن، راهکارهای پیشگیری برای به تاخیر انداختن خطر پیشرفت برای ESRD، پیشگیری و کنترل چاقی کودکان و ستون فقرات در جلوگیری از بیماری غیر واگیر آشنا می شویم.

وی با اشاره به اینکه امروز بیماری های غیر واگیر دغدغه تمام جوامع در دنیا شده است، اعلام نمود: با عنایت به اینکه بیماری های غیرواگیر درمان ندارد و تنها با دارو کنترل می شوند، به همین لحاظ پیشگیری اولیه که به دوران بارداری، جنینی، شیرخوارگی و نوزادی بر می گردد، بسیار اهمیت دارد؛ چونکه که عدم کنترل آن سبب بروز علامت در بزرگسالی می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: در بروز بیماری های غیرواگیر شاهد یک برهم کنشی ازعوامل مختلفی همچون عوامل محیطی و شیوه زندگی و عوامل ارثی هستیم که با کنترل ریزفاکتورهایی می توانیم از بروز بیماری های غیرواگیر پیشگیری نماییم.

دکتر کلیشادی، غربالگری و شناسایی در حوزه بیماری های غیرواگیر را مهم و ضروری خواند و اضافه کرد: بیماری های غیرواگیر مثل دیابت، فشارخون بالا، پوکی استخوان و بیماری های کبدی و ریوی و سرطان از مهمترین بیماری های غیرواگیر است و این در حالیکه امروز دیگر بیماری های واگیر و عفونی کنترل شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت این کتاب بیشتر از یکصد یورو ارزش گذاری شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون خلاصه ای از این کتاب بین المللی در حوزه پیشگیری اولیه از بیماری غیر واگیر که به زبان انگلیسی تالیف شده است توسط لینک https: //link.springer.com/book/10.‎۱۰۰۷%۲F978-3-030-10616-4 قابل دسترسی است.