از افزایش بارش های سیل آسا تا پیشنهاد تعطیلات شناور برای مدارس

طب اصیل: سرگردانی ۶۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان، مهمترین مشکل در راه فرزندخواندگی، پیشنهاد تعطیلات شناور برای مدارس، افزایش بارش های سیل آسا در کشور و… از مهم ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در دومین روز دی ماه هستند.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، امروز (۲ دی ماه) ۵۰ خبر، مصاحبه و گزارش در اداره اجتماعی ایسنا منتشر گردید که مهم ترین خبرهای امروز در ادامه می آید و با کلیک روی تیتر آنها می توانید متن کامل خبر را بخوانید:

گلایه از تصمیمات ترافیکی کمیته اضطرار آلودگی هوا/ چرا با کامیون ها برخورد نمی شود؟

علی پیرحسینلو – مشاور اجتماعی معاونت ترافیک شهرداری تهران – از توجه نکردن به جنبه های اجتماعی در تصمیم گیری های مربوط به روزهای اضطراری آلودگی هوا انتقاد نمود و خواهان انجام کار کارشناسی پیش از اعلام تصمیم های ناگهانی و نسنجیده شد.

تشریح اقدامات شهرداری تهران برای شناسایی منبع بوی نامطبوع/بیشترین شکوائیه مربوط به ۳ منطقه

شینا انصاری – مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران – درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای شناسایی و رفع منبع بوی نامطبوع در سطح تهران سخن گفت.

استفاده روزانه ۵۰۰۰ نفر از ایستگاه مولوی

یوسف حجت – سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران – اعلام نمود: با شروع به کار و راه اندازی ایستگاه مولوی روزانه ۵۰۰۰ مسافر به تعداد مسافران خط ۷ اضافه خواهد شد.

سرگردانی ۶۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان + پاسخ وزارت بهداشت

۶۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان سرگردانند؛ نه درمانگاه مستقلی دارند و نه حتی بخشی که یک پزشک مستقر داشته باشد؛ ماه هاست که برای دریافت خدمات با چالش مواجهند و برای یک ویزیت ساده و تهیه داروهایشان باید ساعت ها وقت بگذارند.

صندلی دانشگاه پزشکی جای بی سواد و آقازاده نیست

سعید نمکی – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی – اظهار داشت: صندلی دانشگاه های علوم پزشکی جای افراد نخبه است اما متاسفانه در سال های گذشته اتفاقات تلخی به سبب سوءاستفاده از موقعیت پدر و مادر و رانت به وجود آمده و بچه پولدارهای بیسواد، آقازاده و دروغگو که نه لیاقت داشتند و نه سواد، این صندلی ها را اشغال کرده اند.

حمایت های خانواده عاملی برای کاهش اعتیاد

علی شیخ الاسلامی – متخصص روانشناسی – یکی از عوامل مهم در کاهش اعتیاد را خانواده و حمایت های خانواده دانست و اظهار داشت: اگر فردی از حمایت های خانواده برخوردار و یا خانواده ای منسجم و پایدار داشته باشد و در حقیقت همدلی و عاطفه در آن وجود داشته باشد، بطور قطع احتمال کمتری وجود دارد که به سمت مواد مخدر برود.

مهمترین مشکل در راه فرزندخواندگی

سعید بابایی – مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور – ضمن اعلام آخرین آمار مربوط به فرزندخواندگی در کشور مهم ترین مشکل این حوزه را سلیقه انتخابی خانواده ها در این خصوص دانست.

پیشنهاد تعطیلات شناور برای مدارس/ ۱۵هزار میلیارد تومان؛ هزینه نفر- ساعت اتلاف شده آموزش در ایران

تعطیلات متوالی مدارس به سبب آلودگی هوا هرچند از منظر حفظ سلامت دانش آموزان اجتناب ناپذیر است اما نگرانی جدی برای اتلاف زمان آموزش و عقب افتادگی درسی وجود دارد؛ مشکلی که بنظر می رسد با درنظر گرفتن راهکارهای مختلف علمی و کارشناسی شده و ایجاد انعطاف در تقویم آموزشی می تواند حل و جبران شود.

برخورد با مدیرانی که بالاجبار دانش آموزان را راهی مدارس می کنند

مسعود ثقفی – سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران – هرگونه اجبار مدیران مدارس غیردولتی برای حضور دانش آموزان در مدرسه، در ایام تعطیل به سبب آلودگی هوا را تخلف دانست.

افزایش بارش های سیل آسا در کشور

ایمان باباییان – سرپرست مرکز اقلیم شناسی سازمان هواشناسی- ضمن تشریح علت بارش های سیل آسا در خوزستان اظهار داشت: اقلیم کشور در آینده به سویی حرکت خواهدنمود که میانگین بارش ها کم اما بارش های سیل آسا بیشتر خواهد شد.

۱۹ ایستگاه سنجش کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم برای همه

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا در ۱۹ ایستگاه سنجش در وضعیت ناسالم برای همه افراد قرار دارد.

جای خالی «پهپادآمبولانس» در ناوگان اورژانس کشور+ فیلم

پهپادها که در ایام اخیر با سوپرایز وزیر ارتباطات در سرخط خبرها قرار گرفت، بگفته دکتر پیمان صابریان – رئیس مرکز اورژانس تهران – می توانند در امدادرسانی به بیماران اورژانسی نیز نقش موثری داشته باشند، پیشنهادی که شاید روزی اجرایی شود.

دستگیری ۴۲۴ نفر از اراذل و اوباش پایتخت و پاکسازی ۳۱۶ محله

سردار حسین رحیمی – فرمانده انتظامی تهران بزرگ – از پاکسازی ۷۸ پارک و تفرجگاه پایتخت آگاهی داد که تبدیل به جولانگاه اراذل و اوباش شده بود.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، پنج تیتر خبر پربازدید اداره اجتماعی در دوم دی ماه به ترتیب زیر می آید که با کلیک روی آنها می توانید متن کامل خبر را بخوانید:

افزایش بارش های سیل آسا در کشور

پیشنهاد تعطیلات شناور برای مدارس/ ۱۵هزار میلیارد تومان؛ هزینه نفر- ساعت اتلاف شده آموزش در ایران

گلایه از تصمیمات ترافیکی کمیته اضطرار آلودگی هوا/ چرا با کامیون ها برخورد نمی شود؟

SO۲ موجود در هوای تهران بالاتر رفته است/کیفیت هوای تهران برای ما اهمیت بسیار فراوانی دارد

سرگردانی ۶۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان + پاسخ وزارت بهداشت

منبع: