مدیرکل امور شهری استانداری سمنان اعلام کرد: ضدعفونی روزانه ایستگاه ها و اتوبوس های شهری سمنان

به گزارش طب اصیل ایسنا/سمنان مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری سمنان از ضدعفونی کردن روزانه اتوبوس های شهری و ایستگاه های اتوبوس از جانب شهرداری سمنان اطلاع داد.
راضیه شهاب، از تلاش همه شهرداری ها برای غلبه بر کروناویروس در این استان اطلاع داد و اظهار نمود: همه شهرداری های استان با تمام ظرفیت برای مقابله با کرونا بسیج شدند.
وی با اشاره به برخی فعالیتهای شهرداری های این استان برای رویارویی و مقابله با ویروس کرونا اضافه کرد: شهرداری ها و همچون شهرداری مرکز استان به صورت روزانه به ضد عفونی کردن اتوبوس های شهری، ایستگاه های اتوبوس و شست وشوی سطل های زباله می پردازد.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری سمنان از آموزش رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی، پاکبانان، نگهبانان بوستان های شهری و.. اطلاع داد و تصریح کرد: آموزش این افراد در قطع زنجیره انتقال ویروس می تواند نقش مهمی داشته باشد.
شهاب از پیشگیری از فروش دام، آبزیان و طیور در شهرهای این استان اطلاع داد و اظهار داشت: همه این اقدامات در جهت مقابله با شیوع کویید۱۹ صورت می گیرد و انتظار می رود که مردم هم همراهی لازم را با مسئولان ذی ربط داشته باشند.
وی از برنامه ریزی برای آموزش خانواده کارکنان شهرداری ها اطلاع داد و اضافه کرد: در همین راستا علاوه بر این، توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده برای کارکنان آرامستان ها،، رانندگان اتوبوس، پاکبانان، نیروهای حمل زباله، عوامل جمع آوری پسماند، باغبانان و… در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.
مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری سمنان همینطور از توزیع محلول ضد عفونی کننده بین ناکسی داران در سطح استان اطلاع داد و اظهار نمود: ضدعفونی کردن ادارات و پاکسازی معابر و… از دیگر سرفصل هایی است که برای مقابله با کروناویروس در دستور کار شهرداری ها در شهرستان های هشت گانه استان قرار گرفته است.