از سوی دانشگاه آزاد مشهد انجام شد استقرار دستگاه تصویربرداری حرارتی مادون قرمز جهت غربالگری حرارتی در فرودگاه مشهد

به گزارش طب اصیل دانشگاه آزاد اسلامی مشهد دستگاه تصویربرداری حرارتی مادون قرمز جهت غربالگری حرارتی و شناسایی افراد مبتلا به تب را در محل فرودگاه بین المللی مشهد مستقر کرده است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر مسعود طاهری لاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و مشهد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه پیشرفت علمی بایستی با تاکید بر تولید بومی علم، همراه با خودباوری، امید به موفقیت و حرکت جهادگونه باشد، اظهار داشت: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری و رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریت، توجه به حل مسائل و مشکلات اجتماعی از اولویت های دانشگاه است. ازاین رو دانشگاه آزاد اسلامی مسئولیت پذیری اجتماعی را جزو وظایف سازمانی و مبتنی بر آموزه های دینی می داند.
وی افزود: یکی از این دغدغه ها که اخیرا بعنوان مسأله ملی مطرح شده، مراقبت و جلوگیری از درگاه‎های ورودی به شهر مقدس مشهد در مقابله با کرونا ویروس می باشد. ازاین رو دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و دو بازوی اجرایی آن یعنی مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و مرکز تحقیقات مهندسی پزشکی احساس نیاز را درک کرده و در جهت حل مبحث اجتماعی و کاهش این دغدغه اعلام آمادگی کردند و برای رفع این مورد تمام ظرفیت و توان خویش را به کار بستند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد خاطرنشان کرد: این دو مرکز به کمک نیروهای انسانی متخصص خود به صورت مستمر و شبانه روزی و با مستقر کردن دستگاه تصویربرداری حرارتی مادون قرمز در ترمینال‎های ۱ و ۳ فرودگاه شهید هاشمی‎نژاد مشهد مقدس مبادرت به غربالگری حرارتی و شناسایی افراد مبتلا به تب کردند.
دکتر طاهری لاری درمورد کارکرد این دوربین، اظهار نمود: این دوربین به کمک واسط‎های نرم‎افزاری تهیه شده می تواند میزان اندازه دما در هر شی و مکانی را بر اساس فاصله‎اش از آن اندازه‎گیری کند و با رنگ‎های مختلف روی نمایشگر نشان دهد. ازاین رو می توان از این دوربین به منظور تشخیص محدوده دمایی صورت اشخاص و تشخیص تب بهره برد و درصورتی که دما بالاتر از مقدار مشخصی باشد، به کاربر سامانه اطلاع داده می شود تا شخص مورد نظر جهت بررسی دقیق تر مبحث ارجاع شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر طاهری در انتها از زحمات و همکاریهای پیوسته و شبانه روزی دکتر محمدعلی خلیل زاده رئیس مرکز تحقیقات مهندسی پزشکی و دکتر سیدعابد حسینی رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و دیگر همکارانشان در به ثمر رساندن این پروژه پرارزش قدردانی کرد.