چرا برخی مردم کرونا را جدی نمی گیرند؟

به گزارش طب اصیل یک روانشناس بااشاره به انبوه اطلاعات متفاوت و متناقض درباره کرونا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، اظهار داشت: این مساله از یک سو موجب می شود که برخی مردم گرفتار استرس شده و از سویی موجب می شود که بعضی از مردم هم اصلا این مساله را جدی نگیرند.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، ابوطالبسعادتی در پاسخ به اینکه چرا بعضی از مردم کرونارا جدی نمی گیرند، اظهار داشت: این مضوع دلیلهای مختلفی دارد که یک بخش آن به اطلاع رسانی های متفاوت، متناقض و گاها دوگانه و چندگانه برمی گردد که شاید لازم است موسسات معتبری مانند وزارت بهداشت، علوم و… منابع مطمئنی را به مردم ارائه کرده و در قبال اطلاعاتی که به مردم ارائه می دهند، پاسخگو هم باشند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید اطلاعات شان را از منابع معتبر دریافت نمایند سفارش کرد که از اطلاعات شبکه های اجتماعی و اخباری که به صورت سینه به سینه می گردد و اعتبار منبع آن معین نمی باشد، استفاده نکنند.

سعادتی اصرار کرد که اطلاعات متفاوتی از طرف رسانه های اجتماعی و حتی رسانه های داخلی و خارجی منتشر می شود که از یک سو موجب می شود که برخی مردم گرفتار استرس شده و به مراقبت های وسواس گونه روی بیاوورند و از سویی موجب می شود که بعضی از مردم هم اصلا این مساله را جدی نگیرند.

سعادتی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد، اشاره کرد: طبق مطالعات انجام شده، حدود ۵۰ درصد افراد هنوز بیماری کرونا را جدی نگرفته اند.

منبع: