رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر اعلام کرد تامی فلو در داروخانه ها توزیع می شود

به گزارش طب اصیل رئیس سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر اظهار داشت: واردات داروی تامی فلو می تواند افزایش نیاز بوجود آمده به این دارو را در بازار کنترل کند.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، حسن صفاریه، از واردات داروهای در رابطه با اپیدمی کرونا بر مبنای نیازهای اعلام شده و موجود در بازار توسط این سازمان اطلاع داد و اضافه کرد: باآنکه داروی «تامی فلو» الان از پروتکل درمانی وزارت بهداشت خارج شده اما درخواست های مردمی برای دریافت این دارو همچنان زیاد است. الان شاهد التهاب و صف های طولانی برای دریافت آن در داروخانه های مختلف کشور هستیم و علیرغم اینکه کارشناسان وزارت بهداشت تأثیر این دارو را در درمان اپیدمی کرونا به صورت علمی تایید نمی کنند، اما به جهت حساسیت بوجود آمده در افکار عمومی، عده ای در حال سودجویی در این حوزه هستند.
رئیس سازمان تدارکات پزشکی افزود: بنابراین سازمان تدارکات پزشکی با هماهنگی وزارت بهداشت و دریافت مجوزهای ذی ربط مبادرت به واردات و تأمین این دارو کرده که در طول سال هم مصارف مختلف درمانی همچون برای درمان بیماری آنفلوانزا دارد. این دارو در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد و در مراکز درمانی و شبکه داروخانه ای کشور توزیع خواهد شد.
وی با تاکید بر نقش مهم داروخانه های جمعیت هلال احمر بعنوان یکی از بازوهای نظام دارویی کشور، افزود: شبکه داروخانه های کشور بخش خصوصی و دولتی همواره در کنار یکدیگر پاسخگوی نیاز بیماران بوده و در اپیدمی پیش آمده هم با تمام توان تلاش کردند تا نیاز بیماران را تأمین کنند.