در پاسخ به مهر عنوان شد ۱۸ درصد مبتلایان کرونا علامت ندارند

به گزارش طب اصیل سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آمار ۱۸ درصدی مبتلایان بدون علامت کرونا، اظهار داشت: افرادی که با علایم خفیف مواجه شوند در هیچ کشوری بعنوان مبتلا محسوب نمی شوند.

کیانوش جهانپور در جریان کنفرانس خبری روز پنجشنبه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد اینکه آیا مشکل بویایی بعنوان علامت کرونا تلقی می شود یا خیر و آیا بیمارانی که پیش از آن با چنین علائمی مواجه بوده اند و مورد توجه قرار نگرفته اند، را می توان بعنوان بیماران پنهان کرونا محسوب کرد، توضیح داد: بیشتر از ۱۸ درصد افراد مبتلا به کرونا، امکان دارد هیچ گونه علائمی نداشته باشند.
وی در ادامه اظهار داشت: افرادی که با علایم خفیف مواجه گشتند و البته افرادی که تنها یک علامت داشته باشند که بعنوان موارد خفیف شناخته می شوند ولی در هیچ کشوری بعنوان مبتلا محسوب نمی شوند و در توسعه یافته ترین کشورها هم بیماران پنهان و دارای علایم خفیف وارد آمار رسمی نمی شوند.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه وارد فاز شناسایی زودهنگام کرونا شده ایم، تصریح کرد: افراد در گروه های پرخطر و دارای علایم آشکار اولویت درمانی دارند، اما با عنایت به مکانیزم شناسایی مبتلایان علایم خفیف تر هم مورد بررسی قرار می گیرد.