نماینده تبریز: تنها راه کنترل کرونا اجرای سیاست های قاطعانه است نه نیم بند

به گزارش طب اصیل یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: اگر تعطیلی مانند سایر کشورها اجرایی نشود، سلامتی قشر عظیمی از جامعه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و مسائل اجتماعی و امنیتی بدنبال خواهد داشت.
شهاب الدین بیمقدار در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر لزوم پیگیری و اجرای صحیح دستورات ستاد مقابله با کرونا، بیان کرد: متاسفانه دولت آنطور که باید در اجرای تصمیمات ستاد مقابله با کرونا محکم نیست. امروز ما شاهد فعالیت بانک ها و اداره ها هستیم و خود این امر موجب می شود تا مردم از خانه ها بیرون آمده و با وسایل شخصی یا عمومی در سطح شهرها تردد کنند که این امر در شرایط کنونی نگران کننده است.
ایشان سپس اظهار نمود: بنده در نامه ای به معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز اعلام کردم که با این روند به اقتصاد ضربه سنگین تری وارد می شود. رهبران تمام کشورها سلامت مردم را در اولویت قرار داده و سیاست های سختگیرانه ای را برای مهار این ویروس به اجرا گذاشته اند.
نماینده مردم تبریز در مجلس اشاره کرد: متاسفانه صدا و سیما نیز تمرکز خودرا بر روی مشکلات مردم آمریکا و اروپا گذاشته است در صورتیکه باید به تبیین دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا برای مردم بپردازد.
این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در ادامه اشاره کرد: اگر تعطیلی مانند سایر کشورها اجرایی نشود، سلامتی قشر عظیمی از جامعه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و مسائل اجتماعی و امنیتی بدنبال خواهد داشت. بعنوان مثال اگر کارگران یک کارخانه بفهمند که ۱۰۰ نفر در آنجا مبتلا شده و ۱۰ نفر مرده اند آیا حاضرند بر سرکار حاضر شوند؟ اجرای طرح تعطیلی همگانی برای دولت هزینه دارد که می توان از منابع ستاد اجرایی فرمان امام، آستان قدس، بنیاد مستضعفان، صندوق توسعه ملی و حتی حقوق ماهانه نماینده ها بهره برد.
بیمقدار در آخر اشاره کرد: با اجرای سیاست های نیم بند نمی توان جلوی شیوع این ویروس را گرفت. تنها چاره اجرای سیاست های قاطعانه است. اگر تعطیلی را جدی نگیریم اقتصاد بیش از این ضربه خواهد خورد. از طرف دیگر نظر کارشناسان و متخصصان این حوزه باید در اولویت باشد و با جدیت دنبال شود.

منبع: