پیشبینی ۳۰۰ هزار قربانی کرونا در قاره آفریقا

به گزارش طب اصیل کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای آفریقا (UNECA) ضمن درخواست برای یک شبکه امنیتی ۱۰۰ میلیارد دلاری برای قاره آفریقا اخطار داد که شیوع بیماری کووید-۱۹ احیانا منجر به جان باختنِ ۳۰۰ هزار نفر و سوق دادن ۲۹ میلیون نفر به سمت فقر در این قاره خواهد شد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، در میان بیشتر از دو میلیون مبتلا به کروناویروس در سرتاسر جهان، ۵۴ کشور آفریقایی تنها کمتر از ۲۰ هزار مورد مبتلا شدن را به خود اختصاص داده اند اما سازمان جهانی بهداشت اخطار داده که طی سه تا شش ماه آینده موارد مبتلا شدن در آفریقا به ۱۰ میلیون مورد خواهد رسید.
کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای آفریقا اعلام نموده که برای انجام اقدامات فوری و مناسب جهت تأمین سلامت و امنیت اجتماعی در آفریقا به دنبال شیوع کروناویروس دست کم ۱۰۰ میلیارد دلار نیاز است.
این کمیسیون چهار سناریو را بر مبنای سطح اقدامات پیشگیرانه ای که توسط دولت های آفریقا معرفی شده اند، مدل سازی کرده است.
پیش بینی ها نشان داده در صورت عدم انجام اقدامات پیشگیرانه امسال در آفریقا بیشتر از ۱.۲ میلیارد نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده و ۳.۳ میلیون نفر هم جان خویش را از دست می دهند.
اما بیشتر کشورهای آفریقایی تابحال اقدامات مختلفی از فاصله گذاری اجتماعی را اجرایی کرده اند که شامل ممنوعیت رفت وآمد و سفر در بعضی از کشورها و قرنطینه کامل در بعضی دیگر می شود.
با این حال در بهترین سناریوی ممکن و با وجود انجام اقدامات شدید مقابله ای با کرونا قاره آفریقا با ۱۲۲.۸ میلیون مبتلا به کووید-۱۹، ۲.۳ میلیون بستری در بیمارستان ها و ۳۰۰ هزار مرگ و میر ناشی از این بیماری مواجه خواهد شد.
بنا بر گزارش رویترز، مبارزه با این بیماری در قاره آفریقا با این واقعیت که ۳۶ درصد از آفریقایی ها به امکانات شست وشوی خانگی دسترسی نداشته و تنها ۱.۸ تخت بیمارستانی برای هر ۱۰۰۰ نفر در اختیار دارند، بسیار پیچیده و دشوار خواهد بود.