اخطار مدیر موسسه آلرژی آمریکا نسبت به سرعت سرایت کرونا

به گزارش طب اصیل مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی در آمریکا اخطار داد که کروناویروس می تواند همچون آتش سوزی جنگلی گسترش پیدا کند و احتمال افزایش موارد مبتلا شدن وجود دارد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی در آمریکا اظهار نمود: کروناویروس می تواند همچون آتش سوزی جنگلی بویژه در مکان هایی که تجمع افراد وجود دارد گسترش پیدا کند.
وی با اعلان اینکه کروناویروس از قابلیت سرایت از فردی به فرد دیگر را داراست، اظهار داشت: یکی از خاصیت های کروناویروس گسترش آن همچون آتش سوزی است که این خاصیت بطور کلی و در محیط های بسته مشاهده شده است.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان، فائوچی اضافه کرد: زمانیکه افراد در کنار هم تجمع می کنند این ویروس به آسانی گسترش پیدا می کند. همین طور درصورتیکه افراد فاصله گذاری اجتماعی و دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای کاهش سرعت شیوع کروناویروس را رعایت نکنند، احتمال افزایش مجدد موارد مبتلاشدن وجود دارد.
برمبنای یک پیش بینی داخلی ه در روز اول ژوئن، آمار فوتی های این بیماری در آمریکا دو برابر شده و به روزانه ۳۰۰۰ نفر می رسد. طبق پیش بینی انجام شده تا اختتام ماه جاری میلادی روزانه حدود ۲۰۰ هزار مورد جدید مبتلاشدن در آمریکا شناسایی می شود در صورتیکه این رقم هم اکنون حدود ۲۵ هزار نفر است.