به علت شیوع کرونا؛ شاخص اهدای خون در پایتخت ۱۲ درصد کم شد

به گزارش طب اصیل روابط عمومی انتقال خون استان تهران، اعلام نمود: در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ و به سبب انتشار ویروس کرونا، شاهد کاهش ۱۲ درصدی حضور مردم در مراکز اهدای خون بوده ایم.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، از نوروز تا اختتام خرداد ۱۳۹۹، مراکز اهدای خون تهران شاهد حضور ۸۶ هزار و ۶۳۸ مشتاق فرهنگ اهدای خون بود که از این میان، ۷۰هزار و ۱۹۵نفر موفق شدند نام خودرا در حلقه اهداکنندگان خون ثبت کنند.
از مجموع آمار اهداکنندگان خون در آخرین بهار قرن در استان تهران، ۳۲ هزار و ۸۶۰ نفر از اهداکنندگانی بودند که به صورت مستمر به یاری بیماران می آیند، ۲۳ هزار و ۴۲۳ نفر هم کسانی بودند که در سال های قبل هم سابقه انجام این کار الهی را داشتند و ۱۳ هزار و ۹۱۲ نفر هم برای نخستین بار در جمع کسانی قرار گرفتند که مهربانی و وفاداریشان، نجات بخش زندگی بیماران است.
بنابراین گزارش، در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ و به سبب انتشار ویروس کرونا، شاهد کاهش ۱۲ درصدی آمار حضور مردم نسبت به وضعیت مشابه در سال قبل بودیم که امیدواریم با حضور پرشورتر مردم، پروسه تامین فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران در بیش از ۱۶۰ مرکز درمانی و بیمارستانی سطح پایتخت با موفقیت صورت گیرد.

منبع: