فوق تخصص غدد: اختلالات تیروئید احتمال مبتلا شدن به کرونا را افزایش نمی دهد

طب اصیل: فوق تخصص غدد و متابولیسم بالغین، با اشاره به اینکه اختلالات تیروئید احتمال مبتلا شدن به کرونا را افزایش نمی دهد، از بیماران خواست به صورت منظم داروهای خویش را مصرف کنند.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، شایسته خلیلی، با اشاره به شیوع پاندمی کرونا و ارتباط آن با مبتلایان به تیروئید، تصریح کرد: کرونا، بیماری نادر و نوظهوری است و درباره این مورد که به صورت قطعی چه ارگان هایی از بدن غیر از قلب و ریه و برخی قسمت های حیاتی بدن را درگیر می کند هنوز اطلاعات کامل و جامعی وجود ندارد.
وی توضیح داد: اگر چنانچه بیماری اختلالات تیروئید تحت کنترل باشد، کرونا فرد مبتلا را مستعد بیماری نخواهد کرد.
به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خواب کافی، نداشتن استرس، استفاده از مایعات فراوان، داشتن رژیم غذایی متنوع و متعادل، استفاده از پروتئین هایی همانند گوشت قرمز و سفید و تخم مرغ و مغزها، لبنیات کم چرب، سبزیجات و میوه جات تازه می تواند به میزان قابل توجهی از بار علایم این بیماری بکاهد.
خلیلی با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به تیروئید اگر چنانچه تحت درمان های خاص دارویی هستند، ریسک ابتلای بیشتری به کرونا نسبت به افراد عادی جامعه ندارند، تصریح کرد: آنچه طی ماه های گذشته از رفتار ویروس کرونا و سابقه ویروس های مختلف در برخورد با تیروئید متوجه شدیم این است که اگر کسی اختلال تیروئید دارد، ریسک بیشتری برای مبتلا شدن به کرونا ندارد و در صورتی هم که به کرونا مبتلا شود، بیماری او شدیدتر نخواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه سیگار اصلی ترین فاکتور خطر برای تیروئید است، اضافه کرد: بیمارانی که تیروئید دارند هرچه سریع تر باید از شرایط به وجود آمده در این بحران بهره برده و سیگار را ترک کنند.
فوق تخصص غدد و متابولیسم بالغین، تصریح کرد: داروهای درمان تیروئید به هیچ عنوان سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن نمی گردد و بیماران با خیال راحت باید داروهای خویش را به شکل مرتب مصرف کنند.

منبع: