همکاری یک شتابدهنده با صندوق نوآوری برای توسعه بازار استارتاپ های حوزه سلامت

یکی از شتاب دهنده های فعال در حوزه تجاری سازی فناوری از هم سرمایه گذاری با صندوق نوآوری و شکوفایی وارد همکاری شد تا زمینه ای برای توسعه فناوری تا رسیدن به بازار برای استارتاپ ها فراهم آورد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا آرین عقیلی، مدیرعامل یکی از شتاب دهنده ها با تاکید بر اینکه فعالیت ما در زمینه شتاب دهنده تجاری سازی فناوری های نو متمرکز است، اظهار داشت: برای توسعه کسب و کار با بهره گیری از شیوه های سنتی به این حوزه ورود کردیم؛ اما پس از درگیر شدن با جزئیات و مواجهه با پروسه تبدیل شدن یک دانش به محصول صنعتی متوجه شدیم که پروسه تجاری سازی فناوری های جدید، متدولوژی و چارچوب های عملیاتی متفاوتی را می طلبد. به همین دلیل هسته مرکزی شرکت را بروزرسانی و چگونگی پیشرفت پروژه را برمبنای متدولوژی دنیا یاد گرفتیم.
وی افزود: کار ما از تلاش جهت راه اندازی یک مجموعه دانش بنیان بزرگ صنعتی در حوزه مواد اولیه دارویی آغاز شد، اما بعد به سمت شتاب دهی ورود به بازار ایده های نوآورانه حرکت کردیم. این دانش مورد استقبال دوستان در واحدهای پژوهشی قرار گرفت چونکه اکوسیستم برای رساندن یک ایده یا دانش به محصول تجاری و تصاحب بازار به این دانش نیاز دارد.
عقیلی با اشاره به مدل تجاری این شتاب دهنده اظهار داشت: ما به ازای خدماتی که به یک تیم فناور ارائه می دهیم که می تواند شامل قسمتی از هزینه های ساخت نمونه اولیه و انجام آزمون های بالینی نیز باشد، در قسمتی از درآمد آینده آن شرکت در چارچوب همکاری دو طرف شریک می شویم.
مدیرعامل این شتاب دهنده با اعلان اینکه ۱۵ استارتاپ در حوزه سلامت و علوم زیستی در سبد این شتاب دهنده حضور دارند، اظهار نمود: این استارتاپ ها شامل سه استارتاپ در حوزه مهندسی بافت، سه استارتاپ در حوزه غذاهای فراسودمند و پروبیوتیک ها، دو استارتاپ در حوزه درمان سرطان یا نانو تارگتینگ تراپی سرطان، دو استارتاپ در حوزه زخم پوش‎ها، یک استارتاپم واد اولیه دارویی و همین طور دو استارتاپ در زمینه مباحث کرونا یعنی محلول ضدعفونی کننده گیاهی بدون الکل و محلولی نانویی و آنتی ویروس می شود.
وی در مورد خدمات گرنت (تحقیق و توسعه) در صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: شتابدهی به تحقیق و توسعه با نگاه تجاری سازی، به خدمت جدید گرنت در صندوق نوآوری و شکوفایی که بسیار هوشمندانه عمل می کند نیاز داشت و جای این خدمت در اکوسیستم نوآوری بسیار خالی بود که این صندوق دراین زمینه اقدام نموده است.
عقیلی در مورد تعاملات شتاب دهنده پرتقال با صندوق نوآوری و شکوفایی نیز اظهار داشت: یکی از طرح های همکاری ما در چارچوب هم سرمایه گذاری بوسیله صندوق زیست فناوری و صندوق پرشین داروی البرز بعنوان ناظر خواهد بود که پس از ستاندن مصوبه، کار شروع خواهد شد. علاوه بر آن برای ثبت پتنت یکی از شرکت ها بوسیله صندوق نوآوری اقدام کردیم و از خدمات صندوق برای حضور در نمایشگاهی در فرانسه بهره برده ایم. تسهیلات صندوق نوآوری خوب است اما هیچ وقت داعیه مطالبه گری از اکوسیستم و صندوق نوآوری و شکوفایی را نداشته ایم و بیشتر به حمایت معنوی نیاز داریم.