کمبود لوازم پزشکی ضروری در اتحادیه اروپا از موانع احتمالی واکسیناسیون گسترده کرونا

به گزارش طب اصیل اتحادیه اروپا ضمن هشدار به کشورهای عضو خود نسبت به خطر کمبود تجهیزات مهم برای اجرای گسترده واکسیناسیون کووید-۱۹، اعلام نمود: کمبود تجهیزات حیاتی در اتحادیه اروپا می تواند مانع از کمپین های ایمن سازی کرونا در آینده شود.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، اتحادیه اروپا بتازگی اعلام نموده که تامین تجهیزات پزشکی حیاتی خصوصاً سرنگ، دستمال مرطوب و وسایل محافظتی در سطح گسترده برای انجام واکسیناسیون در مقابل کووید ۱۹ احتمالاً در آینده سخت خواهد شد و بدین جهت اعضای خودرا ترغیب کرده که خرید مشترک این موارد را در نظر بگیرند.
بااینکه هنوز هیچ واکسنی مقابل کووید-۱۹ کاملاً ساخته نشده یا به تایید نرسیده است اما کشورها در سراسر جهان در تلاش اند که اقلام مورد نیاز برای واکسیناسیون را تامین کنند تا اگر واکسن های ساخته شده مؤثر بودند، بتوانند کارهای ایمن سازی و واکسیناسیون را بدون تأخیر در کشور خود آغاز کنند.
در صورتیکه تاثیر یکی از واکسن های در حال ساخت کرونا اثبات شود، تولید و توزیع آن می تواند به چالش بزرگی تبدیل گردد که خیلی از کشورها قصد دارند از آن جلوگیری نمایند. برخی دولت ها امیدوارند که واکسن بتواند از اوایل امسال آماده شود.
اتحادیه اروپا هم چنین از کشورهای عضو خود خواسته است که خرید دوز بیشتر واکسن آنفلوآنزا و افزایش افراد دریافت کننده آنرا در نظر بگیرند که این امر موجب شود خطر مبتلاشدن به آنفلوآنزای همزمان و شیوع ویروس کرونا در پاییز کم شود.
کمیسیون اتحادیه اروپا، بازوی اجرایی اروپا با اشاره به اینکه واکسن های کرونا بعد از تولید ممکنست بدون سرنگ و موارد دیگر بیایند، هشدار داده که ممکنست کمبود این تجهیزات وجود داشته باشد و از دولت های عضو خود درمورد منابع سرنگ، دستمال مرطوب، الکل و وسایل محافظ شخصی مانند ماسک صورت در اختیارشان سوال کرده است.
همین طور از اعضای اتحادیه اروپا خواسته شده است که تامین مشترک این قبیل موارد را در نظر بگیرند که این امر به آنها کمک میکند تا بجای رقابت با یکدیگر با قیمت های بهتری این اقلام ضروری را بوسیله همکاری به دست آورند. تابحال نمایندگان ایتالیا و هلند نسبت به چنین طرحی ابراز علاقه کردند.
بنا بر گزارش اسپوتنیک، کمیسیون اتحادیه اروپا همین طور از تولیدکنندگان واکسن در مورد دوزهای اضافی در دسترس واکسن آنفلوآنزا سوال کرده است. کشورهای عضو اتحادیه اروپا دعوت شده اند تا تمایل خودرا در مورد خرید مشترک این واکسن ها تا ۲۴ ژوئیه اطلاع دهند.

منبع: