آصفری: مردم باید از تبعات ویروس کرونا آگاه شوند

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تصریح کرد که مردم باید نسبت به تبعاتی که ویروس کرونا بر روی سلامتی و حوزه اقتصادی و اجتماعی جامعه دارد آگاه شده تا مسئولیت پذیری اجتماعی خویش را بالاتر ببرند.
محمدحسن آصفری در گفتگو با ایسنا با اشاره به مسئولیت هر یک از هموطنان در مقابله با ویروس کرونا بیان نمود: مسئله ی شیوع کرونا امروز که به یک مبحث جدی تبدیل گشته است و اگر به راهکارهای پیشگیری و کنترل این ویروس توجه نشود تاثیرات جدی بر مسائل اجتماعی و اقتصادی جامعه برجای خواهد گذاشت. امروز همه ما در مبارزه با ویروس کرونا مسئول هستیم و اگر تلاش خویش را برای ریشه کن کردن این ویروس به کار نبندیم با تاثیرات جدی آن بخصوص در بخش اقتصادی روبه رو خواهیم شد.
ایشان در ادامه اظهار نمود: بی توجهی هر یک از شهروندان نسبت به مسئولیت خود در رعایت پروتکل های بهداشتی نه تنها سلامت خود و خانواده اش بلکه سلامتی و جان سایر افراد جامعه را هم به مخاطره می اندازد.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر یک از شهروندان مسئول هستند تا با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تلاش خویش را به کار بسته تا هرچه سریعتر این بیماری جدی مرتفع گردد. عدم آگاهی شهروندان نسبت به مسئولیت اجتماعی خود و بی تفاوتی نسبت به آن سلامت کل جامعه را به خطر می اندازد. همه ما وظیفه داریم تا مسئولیت اجتماعی خویش را برعهده گرفته و نسبت به ترویج رعایت پروتکل های بهداشتی که از جانب وزارت بهداشت و درمان و ستاد مقابله با کرونا مطرح گردیده است کوشا باشیم.
آصفری در ادامه با اشاره به تبعات شیوع گسترده ویروس کرونا بیان نمود: بی توجهی نسبت به مسئولیت اجتماعی خود و گسترش این ویروس می تواند در آینده ای نه چندان دور ما را با مشکل کمبود نقدینگی، بیکاری و تعطیلی صنایع رو به رو کند. از نظر بنده حتی لازم است تا محدودیت های قانونی لحاظ شده و افرادی که نسبت به مسئولیت اجتماعی خود بی تفاوت هستند، با قانون رو به رو شوند.
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه تصریح کرد: رسانه ها پل ارتباطی بین مردم و مسؤلان هستند و نقش بسزایی در آگاه سازی جامعه دارند. امروز وظیفه همه رسانه ها و مسؤلان آگاه سازی مردم نسبت به تبعات ادامه دار شدن این ویروس می باشد. مردم باید هم نسبت به تبعات این بیماری برای سلامتی آنان آگاه شوند و هم نسبت به تبعات منفی اقتصادی و امنیتی که می تواند در آینده ای نه چندان دور گریبانگیر جامعه شود. مردم باید با واقعیت ها رو به رو شده و رسانه ها نقش بسزایی در آگاه سازی مردم دارند.

منبع: