احتمال الزامی شدن تزریق واکسن کرونا در استرالیا

به گزارش طب اصیل نخست وزیر استرالیا گفته است که می خواهد واکسیناسیون ویروس کرونا را برای همه شهروندان کشورش الزامی کند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، این سخنان اسکات موریسون بعد از امضای توافق دولت استرالیا با شرکت چندملیتی داروسازی “آسترازنکا” اعلام گردید.
این شرکت انگلیسی – سوئدی واکسن بالقوه ای را که محققان دانشگاه آکسفورد در حال کار روی آن هستند تولید خواهد نمود.
گروه های مختلفی در سرتاسر دنیا در تلاش هستند تا واکسنی موثر برای کووید-۱۹ تهیه کنند.
وزارت بهداشت روسیه هم به تازگی اعلام نمود که تولید واکسن جدید کرونا را شروع کرده است. این وزارتخانه در اطلاعیه ای اعلام نمود که این واکسن تا آخر ماه جاری عرضه می شود.
به گزارش بی بی سی، استرالیا به علت اقدامات پیشگیرانه در ابتدای همه گیری، وضعیت بهتری داشته اما از ماه ژوئن، بعد از برداشته شدن محدودیت ها آمار مبتلایان کرونا افزایش یافته است.

استرالیا واکسن کرونا را مجانی در اختیار همه شهروندانش قرار می دهد
نخست وزیر استرالیا روز سه شنبه اظهار داشت که کشورش با همه طرف هایی که احتمال دارد در ساخت واکسن موفق شوند، در حال گفتگو است. البته او تاکید کرد که استرالیا از پژوهشگران محلی برای تولید و ساخت واکسن ضد کرونا حمایت می کند.
موریسون تصریح کرد: در صورت موفقیت آمیز بودن این واکسن، ما بلافاصله خود مبادرت به تولید واکسن و آنرا به ۲۵ میلیون استرالیایی به صورت مجانی عرضه می نماییم.
نکته قابل توجه در قرارداد استرالیا با شرکت آسترازنکا این است که به مبحث قیمت پرداخته نشده است. همینطور تابحال نامی از هیچ تولیدکننده محلی برای تهیه واکسن به میان نیامده است.
بنابر گزارش یورونیوز، استرالیا همینطور قرارداد ۱۵.۲ میلیون یورویی با یک شرکت آمریکایی برای تهیه سرنگ و سوزن که هنگام تزریق واکسن استفاده خواهد شد، امضا نموده است.