بیشتر از ۶۰۰ هزار مبتلا به کرونا در آفریقای جنوبی

به گزارش طب اصیل وزارت بهداشت آفریقای جنوبی روز گذشته (جمعه) اعلام نمود: موارد تأیید شده مبتلا شدن به کرونا در این کشور از ۶۰۰ هزار نفر فراتر رفته است، باآنکه تعداد موارد جدید از زمان اوج شیوع در ماه ژوئیه در حال کاهش است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، با وجود اعمال یکی از سخت ترین قرنطینه های جهانی در اواخر ماه مارس، زمانی که این کشور تنها چند صد مورد مبتلا شدن به کرونا داشت، آفریقای جنوبی شاهد افزایش موارد مبتلا شدن به عفونت های کروناویروسی بوده که آنرا به یکی از درگیرترین کشورهای قاره آفریقا با کرونا تبدیل کرد.
طبق داده های دولتِ این کشور و سازمان جهانی بهداشت، وزارت بهداشت آفریقای جنوبی در اطلاعیه ای اعلام نمود که هم اکنون این کشور در مجموع ۶۰۳ هزار و ۳۳۸ مورد مبتلا شدن و ۱۲ هزار و ۸۴۳ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا داشته است که بیشتر از نیمی از موارد قاره آفریقا و حدود ۴۷ درصد از مرگ های آنرا شامل می شود.
آفریقای جنوبی، صنعتی ترین اقتصاد آفریقا روز جمعه ۳۳۹۸ مورد جدید مبتلا شدن به کرونا را گزارش داد، در مقایسه با اوج بیشتر از ۱۳ هزار مورد روزانه در ماه ژوئیه کاهش یافته است.
بحران کووید-۱۹ اقتصاد آفریقای جنوبی را در حالت رکود قرار داده است و میلیون ها نفر از ساکنان آفریقایی جنوبی را عمیق تر به سمت فقر شدید سوق داده است.
بنا بر گزارش رویترز، دولت آفریقای جنوبی در این هفته محدودیت های قرنطینه ای را کم کرد تا به اغلب بخش های اقتصاد اجازه بازگشایی دهد اما رئیس جمهوری این کشور اخطار داد که اگر مردم هوشیار نبوده و رعایت نکنند، موارد مبتلا شدن می تواند باردیگر افزایش یابد.

منبع: