یافته ها محققان هندی نشان می دهد؛ یوگا در تسکین اختلال فیبریلاسیون دهلیزی موثر است

نتایج مطالعه مقدماتی نشان داده است در افراد مبتلا به اختلال تپش قلب معروف به فیبریلاسیون دهلیزی، یوگا آهسته می تواند به تسکین علایم شان کمک نماید.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، محققان دریافتند ۱۶ هفته انجام حرکات یوگا، تعداد دفعات تپش قلب در بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را تا حدود نصف کم کرد. همینطور سلامت روان افراد هم تقویت شد.
همچنین یوگا می تواند به کنترل علایم فیبریلاسیون دهلیزی نظیر تپش قلب، سرگیجه و تنگی نفس هم کمک نماید.
محققان معتقدند یوگا با تمرکز بر نفس کشیدن و حالات جسمی-فکری، به افراد در کاهش علایم کمک می نماید.
به گفته آنها، فواید یوگا ناشی از تأثیرات آرامش بخش یوگا بر سیستم عصبی است.
محققان عنوان می کنند در سطح جهان، کلاس های یوگا عمدتاً بر انجام تمارین شدید تاکید دارند، اما این مورد مهم می باشد که تکنیک های تنفسی و مدیتیشین بسیار برای بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی مهم هستند.
در فیبریلاسیون دهلیزی، تپش دهلیزهای قلب به طورناگهانی از حالت نرمال خارج می شود.
فیبریلاسیون دهلیزی در ابتدا خطرناک نیست اما می تواند منجر به بروز ناراحتی های بعدی شود. چونکه با ظهور فیبریلاسیون دهلیزی، لخته های خون تشکیل شده و احتمالاً به سمت مغز حرکت کرده و باعث سکته مغزی می شوند.
معمولاً برای افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، داروهای برای کنترل تپش قلب و همینطور رقیق کننده های خون برای کاهش خطر سکته مغزی تجویز می شود.
به گفته محققان، یوگا بهترین تمرین برای کاهش فشارخون، تپش قلب، بهبود جریان خون و نشانگرهای التهابی است از اینرو بهترین گزینه برای تسکین فیبریلاسیون دهلیزی هم به حساب می آید.

منبع: