رمدسیویر ایرانی کجا توزیع می شود؟

به گزارش طب اصیل مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره وضعیت توزیع داروی رمدسیویر ایرانی برای استفاده در مبتلایان کرونا توضیح داد.

دکتر حیدر محمدی در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت توزیع رمدسیویر ایرانی، اظهار داشت: مدت ها پیش داروی رمدسیویر ایرانی در داروخانه های بیمارستانی در حال توزیع است.

وی اضافه کرد: قیمت این دارو ۶۰۰ هزار تومان است و با این قیمت به بیمارستان ها عرضه می شود و هر میزان که برای بیمار استفاده شود، در پرونده اش درج می شود. شرکت ها این دارو را با قیمت ۶۰۰ هزار تومان به مراکز درمانی عرضه می دهند و مراکز درمانی هم برای بیماران استفاده می نمایند و فکر می کنم ۱۰ درصد هزینه آن از بیماران دریافت می شود.

محمدی درباره میزان اثربخشی رمدسیویر در درمان کرونا اظهار داشت: هنوز به صورت قطعی اثربخشی رمدسیویر بر روی بیماری کرونا اثبات نشده است. منتها برخی مطالعات می گویند بین ۳۰ تا ۴۰ درصد موثر است. البته این دارو هنوز وارد پروتکل درمانی کرونا نشده است، اما از آنجایی که متخصصان عفونی آنرا تجویز می کنند، آنرا تهیه کردیم که به صورت تولید داخلی در داروخانه های بیمارستانی توزیع می شود.

وی درباره وضعیت داروی فاویپیراویر و اکتمرا هم اظهار داشت: این دو دارو هم هنوز وارد پروتکل درمانی کرونا نشده اند، اما تولید داخلی آنها وجود دارد که توزیع آنها را هم انجام می دهیم.