عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ سفارش به زائران اربعین که مشکل قلبی دارند، توجه به درد قفسه سینه

طب اصیل: عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به علائم مبتلا شدن به سکته قلبی اظهار داشت: بیمارانی که قبلا دچار سکته قلبی شده نباید بدون مشورت پزشک به پیاده روی اربعین بروند.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، شاهرخ کربلایی صالح در حاشیه دومین کنگره تازه های آنژیو پلاستی اورژانس تصریح کرد: درد قفسه سینه بسیار حائز اهمیت بوده و افراد باید آنرا جدی بگیرند ولی متاسفانه این قضیه توسط خیلی از افراد، غیر مهم پنداشته می گردد.
وی اضافه کرد: درد از ناحیه ناف تا فک می تواند نشانه سکته قلبی باشد و فرد باید هر چه سریع تر جهت دریافت اقدامات درمانی به پزشک رجوع کند تا زمان طلایی درمان را از دست ندهد.
دبیرعلمی دومین کنگره تازه های آنژیو پلاستی اورژانس با اشاره به اینکه احساس سنگینی در قفسه سینه از دیگر علائم سکته قلبی است، اظهار داشت: فردی که به این علت به پزشک رجوع می کند باید حتما از آن نوار قلب گرفته شود چون که این مسئله بسیار حائز اهمیت می باشد. همینطور سوء هاضمه، تنگی نفس بخصوص همراه با عرق سرد از علائم سکته قلبی است.
وی تاکید کرد: کسانی که سابقه قبلی سکته قلبی داشته اند درد مشابه قلبی خویش را باید جدی بگیرند. مثلا اگر قبلا از نشانه های سکته آنها درد در دست بوده، این علامت برای آنها هشداری است. همینطور جواب ندادن مصرف قرص های زیرزبانی و درد در قفسه سینه هنگام فعالیت از نشانه های سکته قلبی به حساب می آید.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: زائرینی که برای زیارت به کربلا اعزام شده یا قصد عزیمت دارند در صورتیکه قبلا سابقه بیماری قلبی داشته باید از پیاده روی بپرهیزند و در صورت درد قفسه سینه به اورژانس اطلاع دهند.
کربلایی صالح تاکید کرد: همراه داشتن داروهای مورد نیاز برای بیمارانی که سابقه قلبی دارند بخصوص داروهای زیرزبانی امری مهم بوده و باید به این سفارش توجه جدی شود.
دومین کنگره تازه های آنژیو پلاستی اورژانس تا روز جمعه ۴ آبان ۹۷ در بیمارستان سینا در حال برگزاری است.