معاون تحقیقات وزیر بهداشت تاکید کرد لزوم ایجاد مراکز ژن درمانی در کشور

به گزارش طب اصیل معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اظهار داشت: در کشور در حوزه ژن درمانی عقب هستیم و باید روی این حوزه بیشتر کارکنیم.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر رضا ملک زاده در افتتاحیه کنگره پژوهشی سالانه دانشجویان علوم پزشکی کشور به میزبانی کرمانشاه، با اشاره به توفیقات کشور در تولیدات علمی در حوزه پزشکی و سایر حوزه ها، اظهار نمود: این توفیقات در حالی به دست آمده که اعتبارات پژوهشی ما در قیاس با دیگر کشورها کم است و عمده دلیل این موفقیت ها تلاش پژوهشگران کشور است.
ملک زاده به پیشرفت های سریع علمی در حوزه پزشکی طی چند سال گذشته در دنیا اشاره کردو اضافه کرد: این پیشرفتها سبب درمان بسیاری بیماری ها که در گذشته لاعلاج بود و همینطور افزایش امید به زندگی شده است.
معاون تحقیقات وزیر بهداشت اضافه کرد: ما هم نباید از این پیشرفتها عقب بمانیم و باید از الان برای چالش های آینده حوزه سلامت تدابیر لازم اندیشیده شود.
وی با اشاره به اینکه امروزه با ژن درمانی بسیاری سرطان ها و بیماری های مادرزادی قابل درمان است، اظهار داشت: در حوزه ژن درمانی در ایران عقب هستیم و نیاز است یک سرمایه گذاری اساسی در این عرصه انجام و چند مرکز ژن درمانی در کشور ایجاد شود که یکی از این مراکز می تواند در کرمانشاه باشد.
او همینطور با اشاره به توسعه استفاده از تکنولوژی در حوزه سلامت، اظهار داشت: با عنایت به ضریب بالای استفاده از تلفن همراه در کشور باید به سمتی برویم که از این فناوری برای آموزش در حوزه سلامت استفاده نماییم.