چگونه آلزایمر را از خود دور کنیم؟

به گزارش طب اصیل یک متخصص مغز و اعصاب در آمریکا اظهار داشت: روش های گوناگونی وجود دارد که با کمک آنها می توان خطر مبتلا شدن به بیماری آلزایمر را کم کرد.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر «چارلز دوفی» متخصص مغز و اعصاب در آمریکا با اشاره به اینکه افراد تصور دارند آلزایمر کاملا اختلال ژنتیکی است اما در اغلب مواقع اینچنین نیست، اظهار داشتند: دو فاکتور خطرزای مهم در مبتلا شدن به بیماری آلزایمر سن فرد و وارد شدن آسیب به سر در گذشته همچون تروما و سکته مغزی است.
همینطور رژیم غذایی و ورزش کردن نقش قابل توجهی در جلوگیری از آلزایمر دارند. به قول این متخصص افراد باید در طول روز حداقل ۶۰ دقیقه پیاده روی داشته باشند. علاوه بر این، مصرف میوه و سبزیجات تازه، خشکبار، ماهی و غلات تاثیر بسزایی در به تاخیر انداختن بروز علایم این بیماری و کاهش میزان پیشرفت آن دارد.
این متخصص با اشاره به اهمیت خواب کافی همینطور بر لزوم درگیری ذهنی از راه برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان، مطالعه کردن، حل معما و دیگر فعالیت های ذهنی تصریح کرد.
به گزارش هلث دی نیوز، همینطور تحت نظر پزشک بودن اهمیت دارد چونکه به پیشگیری و کنترل بیماری هایی از قبیل بیماری قلبی، دیابت یا فشار خون بالا کمک می نماید. این بیماری ها می تواند بزرگسالان را در معرض مبتلا شدن به بیماری هایی از قبیل آلزایمر قرار دهند.