آموزش ساده باز کردن قفل درب های ضد سرقت

مهمترین عاملی که موجب شده درب ضد سرقت لوکس نسبت به درهای معمولی از ایمنی بیشتری برخوردار باشند قفل های منحصر به فرد و لولاهای مخفی این درب ها می باشند.

در نگاه اول باز کردن قفل درب ضد سرقت بسیار سخت به نظر می آید، زیرا بسیار مقاوم و محافظت شده هستند. به طور کلی باز کردن قفل این درب ها به عواملی بستگی دارد، گاهی می تواند به اندازه باز کردن قفل گاوصندوق سخت باشد، و گاهی در حد باز کردن درهای چوبی معمولی آسان باشد.

 

مهمترین عاملی که موجب شده درب ضد سرقت لوکس نسبت به درهای معمولی از ایمنی بیشتری برخوردار باشند قفل های منحصر به فرد و لولاهای مخفی این درب ها می باشند.

 

هر چقدر هم که حواسمان‌ جمع باشد، گاهی پیش می آید که کلید را فراموش کنیم و پشت در بمانیم. در این مواقع باز کردن درب ضد سرقت ترک معمولی تقریباً آسان است. اما باز کردن درب لابی به علت ساختار پیچیده ای که دارند سخت تر از درهای معمولی می باشد.

 

۱- آموزش باز کردن قفل درب ضد سرقت در حالتی که درب قفل نشده، و فقط بسته شده است: در حالتی که درب فقط بسته می شود، فقط زبانه ای که با دستگیره عمل می کند قفل شده و سایر زبانه ها درگیر نیستند. بنابراین مانند درب های قدیمی به راحتی می توانید با استفاده از اشیای نازک و نوک تیز مانند چاقو، میلگرد، انواع کارت ها و یا حتی با استفاده از فیلم های رادیولوژی درب را باز کنید. میبایست کارت را از طرف قفل و از کنار در به صورتی وارد کنید که کارت بالای زبانه بین زبانه و شکاف قفل) قرار بگیرد. در این حالت اگر کارت را به سمت پایین بکشید و همزمان درب را به طرف داخل آپارتمان فشار دهید، کارت زبانه قفل را به سمت عقب می برد و درب ضد سرقت باز خواهد شد. در این روش هیچ نیازی به تخریب قفل ندارید.

 

۲- آموزش باز کردن قفل درب ضد سرقت در حالتی که درب قفل شده است: در این حالت با استفاده از کارت و هل دادن درب امکان باز کردن وجود ندارد و حتماً باید یک فرد حرفه ای درب را باز کند. علاوه بر سختی این کار، زمانی که برای باز کردن درب به کار می رود نیز زیاد است. معمولاً یک کلیدساز حرفه ای بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان لازم دارد تا بتواند درب را باز کند.

 

لازم به ذکر است، این آموزش برای انواع درب ضد سرقت چینی، ایرانی و ترک کاربرد دارد.

 

مهمترین عاملی که موجب شده فروش درب ضد سرقت نسبت به درهای معمولی از ایمنی بیشتری برخوردار باشند قفل های منحصر به فرد و لولاهای مخفی این درب ها می باشند. اگر درب با استاندارهای لازم ساخته شده باشد احتمال شکسته شدن درب بر اثر ضربه در این قسمت ها بسیار پایین است. در صورتی که درهای معمولی قفل و لولاهای ضعیفی دارند و سارقین در زمان بسیار کمی می توانند قفل ها را بشکنند و با ضربه و فشار لولاها را باز کنند.

 

یراق آلات از عوامل مؤثر بر قیمت درب های امنیتی هستند. در بازار ایران اکثر درب های ضد سرقت از یراق آلات ترک استفاده می کنند. که بیشتر از برند کاله (کالی) هستند. درب های ضد سرقت معمولی و لوکس از قفل های ترکیه ای استفاده می کنند. قیمت این قفل و لولاها از مدل های ایرانی بالاتر است و استفاده از این قفل ها باعث افزایش قیمت درب ضد سرقت می شود.

 

انواع درب ضد سرقت ارزان از یراق آلات ایرانی استفاده می کنند. درب های ضد سرقت قیمت پایین با کیفیت از قفل های با کیفیت ایرانی استفاده می کنند ولی درب های ضد سرقت ارزان بی کیفیت از قفل های بی کیفیت ایرانی و یا قفل و لولاهای بی کیفیت چینی استفاده می کنند.

 

برای آشنایی بهتر و بیشتر با انواع درب ضد سرقت و هر آنچه درباره این درب ها لازم است بدانید به سایت درب ایساتیس درب مراجعه کنید.