نماینده مجلس: وزیر پیشنهادی بهداشت تجربه علمی و عملی دارد

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بهرام عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزینه مناسبی برای این وزارتخانه است و تجربه علمی و عملی زیادی دراین زمینه دارد.
عفت شریعتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: عین الهی دارای سابقه مرتبط زیاد در زمینه بهداشت و درمان است و امیدواریم در آینده نزدیک بتواند طب سنتی را در راه صحیح هدایت کند تا جامعه از این علم نیز بهره مند شود.
وی اشاره کرد: کشور در وضعیت فعلی که کرونا آرامش مردم را سلب کرده نیازمند ساماندهی در بخش بهداشت و درمان است که عین الهی با تدبیر و درایت عینی و عملی که دارد و با بررسی های انجام شده در کارنامه علمی، عملی و بهداشتی وی امیدواریم بتواند سکانداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را به نحو احسن داشته باشد.
شریعتی اظهار داشت: باید امکاناتی را بیش از امکانات فعلی در بخش تربیت نیروی انسانی در رشته های پزشکی فراهم نماییم تا جوانان باتوجه به کمبود نیروی متخصص در این بخش به سمت تحصیل در رشته های پزشکی ترغیب شوند.
به گزارش طب اصیل به نقل از خبرگزاری ایرنا دکتر عین اللهی متولد ۱۳۳۷ متخصص چشم پزشکی، فوق تخصص قرنیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. وی در زمینه علمی و اجرائی بعنوان رییس قطب چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مسئول کمیته جذب دانشجویی جهاد سازندگی در شورای انقلاب فرهنگی، معاون درمان بهداری کل سپاه، معاون آموزشی و دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی فعالیت نموده است.
از دیگر سوابق وی می توان به رییس دفتر نظارت و ارزیابی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، مشاور سازمان بین المللی آموزش پزشکی WFME، دبیر انجمن آموزش علوم پزشکی ایران، عضو هیات ممتحنه بورد تخصصی چشم پزشکی کشور، عضو شورای عالی مرکز تحقیقات چشم پزشکی کشور، عضو هیات مدیره بانک چشم جمهوری اسلامی ایران، عضو شورای عالی استعدادهای درخشان وزارت بهداشت، رییس انجمن آموزش علوم پزشکی، عضو مرکز تحقیقات لیزر پزشکی، رییس قطب چشم پزشکی، مشاور بیماریهای چشم شورای سیاست گذاری سلامت صدا و سیما اشاره نمود.
عین اللهی همین طور ۳۵ کتاب، چهار مقاله فارسی و ۹ مقاله انگلیسی در زمینه تخصصی خود تالیف کرده است.
بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم از ۳۰ مردادماه امسال شروع شد و هنوز ادامه دارد.