توافق با سازمان بهداشت جهانی برای انتقال واکسن ساخت ایران به کشورهای درخواست کننده

طب اصیل: در دیدار رییس جمعیت هلال احمر ایران با مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی، دو طرف بر همکاری در حوزه مدیریت بیماری کرونا بوسیله انتقال تجارب هلال احمر در این خصوص و همین طور انتقال واکسن کووبرکت به کشورهای درخواست کننده تاکید نمودند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در حاشیه اجلاس رهبران جمعیت های ملی منطقه منا با دکتر احمد سلیم المنظری، مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در شهر قاهره مصر دیدار و گفت و گو کرد.
کولیوند در این دیدار با اشاره به پیشرفت های انجام شده در ایران برای ساخت و تولید واکسن کرونا، اظهار داشت: هلال احمر آمادگی دارد با هماهنگی دولت و وزارت بهداشت، واکسن ساخت ایران را در اختیار کشورهایی که به این واکسن نیاز دارند، قرار دهد.
رییس هلال احمر در این دیدار با اشاره به اقدامات شاخص این جمعیت بعنوان معین دولت و در کمک به وزارت بهداشت در حوزه بیماری کرونا اظهار داشت: در پیک پنجم کرونا در ابران که موج همه گیری شدیدتر بود، قسمتی از تمرکز جمعیت هلال احمر بر شناسایی و بیماریابی و همین طور قرنطینه و کنترل مرزهای ورودی به کشور بوده است. بیماران نیازمندی که از بیمارستان مرخص می شدند نیز وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود همچون کپسول اکسیژن را از بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر دریافت می کردند.
کولیوند در ادامه بر آمادگی جمعیت هلال احمر ایران برای همکاری با سازمان بهداشت جهانی در حوزه های مختلف همچون موضوع کرونا، مهاجران و… اصرار کرد.
المنظری مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی هم با اشاره به دیداری که از مرکز مانیتورینگ سازمان اورژانس کشور ایران داشته، ابراز امیدواری کرد که این تجارب به کشورهای نیازمند منتقل شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ المنظری باتوجه به گذراندن مراحل پایانی تاییدیه واکسن کووبرکت از طرف سازمان بهداشت جهانی، اعلام نمود: در صورت گرفتن تاییدیه نهایی واکسن تولید ایران، این سازمان می تواند مراحل انتقال آنرا به کشورهایی که به واکسن نیاز دارند، انجام دهد.

منبع: