گزارش بیش از ۹۰۰ مورد احتمالی هپاتیت حاد در کودکان جهان

طب اصیل: سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام نمود: بیش از ۹۰۰ مورد احتمالی هپاتیت حاد در کودکان گزارش شده است.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (جمعه) اعلام نمود: تا حالا ۳۳ کشور ۹۲۰ مورد احتمالی مبتلاشدن به هپاتیت حاد را در کودکان گزارش کرده اند که این آمار نسبت به ۲۷۰ مورد گزارش شده تا ماه مه افزایش قابل توجهی داشته است.
این سازمان اعلام نمود که منطقه اروپا نیمی از موارد احتمالی را گزارش کرده که ۲۶۷ مورد آن مربوط به انگلیس بوده است. همین طور یک سوم موارد احتمالی مربوط به ایالات متحده است.
افزایش کودکان مبتلایان به هپاتیت حاد با منشاء نامعلوم در جهان مقامات بهداشتی سراسر جهان درحال بررسی افزایش موارد مبتلاشدن به هپاتیت حاد با منشاء ناشناخته در کودکان هستند. شیوع این بیماری نخستین بار در ماه آوریل در انگلیس گزارش شد و از آن زمان تا حالا ده ها کشور دیگر درگیر این بیماری شده اند.
بنابر اعلام مقامات بهداشتی ایالات متحده، عفونت با آدنوویروس، ویروس رایج دوران کودکی، فرضیه اصلی در بروز موارد مبتلاشدن به این بیماری است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان جهانی بهداشت اعلام نمود: ۴۵ کودک مبتلا به هپاتیت حاد به پیوند کبد نیاز پیدا کرده و ۱۸ مورد فوتی نیز گزارش شده که عمدتاً در منطقه آمریکا بوده است.