مصونیت بهبودیافتگان از کرونا امکان دارد ماه ها دوام آورد

به گزارش طب اصیل مطالعه ای که توسط کارشناسان سازمان بهداشت عمومی انگلیس انجام شده نشان می دهد، بیشتر افرادی که کرونا گرفته اند حداقل برای مدت پنج ماه از ابتلای مجدد به آن در امان هستند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، کارشناسان دریافتند افرادی که قبلا کرونا گرفته اند ۸۳ درصد کمتر از اشخاصی که هیچگاه کرونا نداشته اند در خطر ابتلای مجدد هستند.
با این حال کارشناسان اخطار می دهند که بعضی از افراد می توانند باردیگر کرونا بگیرند و دیگران را هم مبتلا کنند.
مسئولان تاکید می کنند که مردم باید همچنان قوانین فاصله اجتماعی و قرنطینه را رعایت نمایند – چه ویروس داشته باشند یا نداشته باشند.
پروفسور سوزان هاپکینز که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته، اظهار داشت: نتایج دلگرم کننده است و نشان داده است که ایمنی بیشتر از آنچه بعضی از افراد تصور می کردند دوام آورده است، اما این مصونیت به هیچ وجه مطلق نیست.
او اظهار داشت: سطح عفونت در بعضی افراد که قبلا هم کرونا گرفته بودند بسیار بالا بود حتی بدون آنکه علائمی داشته باشند و در نتیجه در معرض خطر انتقال آن به دیگران بودند.
وی اضافه کرد: این بدان معناست که حتی اگر اعتقاد دارید که قبلا به این بیماری مبتلا بوده اید و از آن در امان هستید، می توانید اطمینان داشته باشید که باردیگر به نوع شدید این بیماری مبتلا نخواهید شد اما هنوز خطر مبتلا شدن به آن و انتقال این ویروس به دیگران وجود دارد.
از ژوئن تا نوامبر سال ۲۰۲۰ حدودا ۲۱ هزار نفر از کارکنان بهداشتی در سرتاسر بریتانیا به صورت منظم مورد آزمایش قرار گرفتند تا مشخص شود آیا هم اکنون ویروس کرونا دارند یا اینکه قبلا داشته اند.
متخصصان همینطور از نزدیک موارد جدید را که دارای گونه جهش یافته ویروس کرونا هستند، نظارت می کنند و همینطور مصونیت کسانی که واکسن دریافت کرده اند را تحت نظر می گیرند.
دکتر جولیان تانگ، متخصص ویروس در دانشگاه لستر اظهار داشت که نتایج برای کارکنان مراقبتهای بهداشتی امیدبخش است.
به گزارش بی بی سی، وی اظهار داشت: امیدوارم که نتایج حاصل از این مقاله اضطراب خیلی از همکاران در بخشهای بهداشتی را که نگران گرفتن باردیگر کرونا هستند، کم کند.