مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت: مصرف لبنیات پرچرب مورد تایید وزارت بهداشت نیست

طب اصیل: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار داشت: مصرف لبنیات پرچرب مورد تایید وزارت بهداشت نیست. این وزارتخانه سفارش می کند مردم از شیر و لبنیات کم چرب یعنی کمتر از ۲.۵ درصد چربی استفاده کنند چون چربی محصولات لبنی سنتی، حیوانی است و سبب اضافه وزن، چاقی و مبتلا شدن به چربی خون و بیماری های قلبی عروقی می گردد ازاین رو مصرف آن سفارش نمی گردد.

به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا دکتر زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه با مصرف محصولات لبنی سنتی و غیر پاستوریزه احتمال مبتلا شدن به تب مالت وجود دارد، اظهار داشت: مردم باید توجه نمایند که لبنیات پاستوریزه و کم چرب استفاده کنند.

وی اضافه کرد: لبنیات سنتی غیر پاستوریزه مورد تایید وزارت بهداشت نیست و متاسفانه به دلیل مصرف این نوع لبنیات در دو سال اخیر با افزایش موارد تب مالت در کشور مواجه شده ایم.

عبداللهی با اشاره به اینکه سفارش وزارت بهداشت به مردم این است که لبنیات سنتی غیر پاستوریزه و فله ای استفاده نکنند، اظهارکرد: مصرف این نوع لبنیات خطر مبتلا شدن به تب مالت را به همراه دارد. درواقع افزایش موارد تب مالت در کشور، ارتباط مستقیم با افزایش مصرف لبنیات فله ای و سنتی دارد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اضافه کرد: در مورد لبنیات پاستوریزه هم سفارش می گردد که شیر و لبنیات پرچرب استفاده نشود و حتی اگر کارخانه ها محصولات لینی پاستوریزه پرچرب تولید کنند، سفارش وزارت بهداشت مصرف این نوع لبنیات نیست.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در جهت ساماندهی بر لبنیات فروشی های سنتی نظارت دارد، اظهار داشت: به دلیل تمایل مردم به مصرف کالاهای سنتی و این باور که لبنیات سنتی سالم تر است، تقاضا برای خرید این محصولات همچنان وجود دارد، درحالی که مردم باید بدانند این محصولات ممکن است تب مالت تولید کند و از سویی بسیار پرچرب است و حتی گزارشاتی رسیده که بعضی از آن ها در محصولات خود از پالم استفاده می نمایند.