نماینده خدابنده: طبق معاهدات بین المللی، دارو و درمان نباید جزو تحریم ها قرار گیرد

طب اصیل: نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق معاهدات بین المللی، دارو و درمان نباید جزو تحریم ها قرار گیرد، اظهار داشت: باید شرایطی فراهم گردد تا در تامین دارو با مشکل مواجه نشویم.

احمد بیگدلی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به موارد مطرح شده در ارتباط با کمبود دارو در کشور، اظهار نمود: یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد، این است که بخش اعظمی از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می گردد و برای دوری از مشکل باید کوشش کرد نیازها تا حد زیاد در داخل تامین گردد. همینطور باید نظارت ها را در این زمینه افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: عده ای هم با سوء استفاده از شرایط، فضایی را به وجود آورده اند که دارو احتکار شود که این امر به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید دقت لازم را در این رابطه داشته باشیم تا هیچ کس با مشکل کمبود دارو مواجه نشود.

نماینده مردم خدابنده در خانه ملت با تاکید بر اینکه همه مشکلات جامعه بطور قطع از کم کاری مسئولان نشات می گیرد، اضافه کرد: باید از قبل فکری برای این روزها از جانب مسئولان می شد تا در این شرایط با حجم مشکلات روبه رو نشویم و نباید همه مشکلات را بر گردن مردم انداخت.

وی افزود: البته به این نکته هم باید توجه داشت که نمایندگان هم وظیفه نظارتی داشته و باید به این حوزه توجه لازم را داشته باشند، ولی متاسفانه مصوبات در خانه ملت زیاد بوده و نظارت ها ضعیف است و این ایراد را هم باید به خود بگیریم.

بیگدلی با اشاره به اینکه مدیران نباید پشت میز بنشینند، اظهار داشت: این چنین اقداماتی مشکل مردم را حل نمی کند و مسئولان باید وارد میدان شده و با همه امکانات برای رفع مشکل مردم کار کنند و باید تفکرات را تغییر دهیم تا شاهد حل مشکلات باشیم.