یک پژوهش تازه ثابت کرد؛ افزایش شیوع حمله قلبی میان زنان بیشتر از مردان است

طب اصیل: یک پژوهش تازه از رشد نگران کننده حملات قلبی طی دهه های اخیر خبر می دهد. نتایج این پژوهش نشان داده است احتمال بستری شدن زنان جوان به سبب حمله قلبی بیشتر از مردان جوان است.

به گزارش طب اصیل به نقل از مهر، بیماری های قلبی عروقی -شامل مشکلات متعددی همچون بیماری سرخرگ کرونری، سکته، نقص مادرزادی قلب و بیماری سرخرگ محیطی- عامل یک سوم مرگ و میرها در آمریکاست.
بیماری های قلبی عروقی همین طور مسئول ۸۳۶ هزار و ۵۴۶ مرگ سالانه در آمریکاست که آنرا به «قاتل اول» زنان و مردان بدل کرده است.
بیماری سرخرگ کرونری در همه سنین میان مردان شایع تر بوده و این سوژه موجب این تصور عامه شده که بیماری های قلبی عموما بیماری های مردانه هستند.
تحقیقات تازه نسبت به روند تازه ای آگهی می دهند که افزایش ثابت مرگ و میر زنان جوان به سبب بیماری سرخرگ کرونری را به دنبال داشته است.
پژوهش تازه که در نشست علمی انجمن قلب آمریکا مطرح شده شواهد تازه ای را نمایش می کند که از افزایش حملات قلبی میان زنان جوان خبر می دهد.
دکتر سمیر آرورا از دانشگاه کارولینای شمالی که رهبری این پژوهش را بر عهده داشته است داده های مربوط به حدود ۲۹ هزار فرد ۳۵ تا ۷۴ ساله را که پزشکان طی سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۴ به سبب انفارکتوس حاد قلبی در بیمارستان بستری کردند بررسی نموده است.
نتایج این بررسی نشان داده است نسبت افراد جوانی که به سبب حملات قلبی در بیمارستان بستری شدند از ۲۷ درصد طی سال های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۹ به ۳۲ درصد طی سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ افزایش یافته است.
نتایج همین طور نشان داد که این افزایش در بین زنان بیشتر بوده است. در آغاز این بازه زمانی ۲۱ درصد حملات قلبی به زنان جوان مربوط بوده اما درانتها بازه مورد پژوهش این عدد به ۳۱ افزایش یافته است.
افزون بر این، نتایج این پژوهش فاش کرده که زنان جوان کمتر احتمال دارد از خدمات درمانی قلبی عروقی شامل داروهای ضدانعقاد، گیرنده بتا، آنژیوگرافی یا خون رسانی مجدد بهره مند شوند.
در نتیجه، زنان در مقایسه با مردان ریسک بیشتری در مبتلاشدن به فشار خون، دیابت و نارسایی مزمن کلیه داشتند.
مدیر این پژوهش درباره نتایج به دست آمده می گوید: بیماری قلبی را گاه بعنوان بیماری پیرمردها می شناسند، اما اینکه روند پیشرفت حملات قلبی را در بین جوانان در نظر بگیریم هم تصور نادرستی است. درواقع این افزایش در میان زنان جوان رخ داده است.
دکتر آرورا تاکید می کند: این نگران کننده است و به ما می گوید باید توجه بیشتری را روی این گروه از افراد متمرکز نماییم.