مردان، قربانیان خاموش عارضه پوکی استخوان

به گزارش طب اصیل نتایج یک بررسی نشان داده است که بیماری پوکی استخوان در مردانِ سالمند، اغلب نادیده گرفته می شود.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، در حالیکه پوکی استخوان معمولاً بعنوان یک بیماری زنانه در نظر گرفته می شود اما مردان سالمند هم مستعد ابتلاء به این عارضه هستند و اغلب بیماری شان تشخیص داده نشده و در نتیجه تحت درمان قرار نمی گیرند.
متخصصان آمریکایی در گزارش خود اعلام نموده اند: در بین زنان و مردان ۸۰ سال به بالا، زنان سه برابر بیشتر به علت ابتلاء به عارضه پوکی استخوان تحت درمان قرار می گیرند. با این وجود پوکی استخوان برای مردان هم بیماری خطرناک و جدی است. همینطور بعد از شکستگی مفصل ران خطر مرگ و بیماری ناشی از آن در مردان بیشتر از زنان است.
در این مطالعه متخصصان به بررسی اطلاعات پزشکی و درمانیِ بیماری پوکی استخوان در بیشتر از ۱۳ هزار و ۷۰۰ مرد و زن ۷۰ ساله و بالاتر پرداختند. آنها همینطور در مطالعات خود به بررسی بیشتر از ۱۱ هزار و ۶۰۰ مرد و ۴۶۰ زن پرداختند که سن، تنها فاکتور خطرزا در شکستگی مفصل ران در آنان بوده است. همینطور گروه دیگری از ۱۶۰۰ مرد مورد مطالعه قرار گرفتند که به علت شکستگی قبلی و ضعف استخوان ها در معرض پوکی استخوان بودند.
به گزارش هلث دی نیوز، متخصصان در بررسی های خود مشاهده نمودند که مردان کمتر از زنان احتمال دارد به علت پوکی استخوان تحت معاینه و درمان قرار بگیرند.