دیدار مسئولان بنیاد بیماری های نادر با وزیر بهداشت درباره نیازهای دارویی و درمانی این بیماران

طب اصیل: در دیدار نوروزی هیئت مدیره بنیاد بیماری های نادر ایران با وزیر بهداشت، هیئت مدیره این بنیاد با ارائه گزارش عملکرد ۱۰ ساله، توان و ظرفیت و نیازهای اساسی را در حوزه دارو، درمان و جلوگیری از وقوع بیماری های نادر اعلام نمودند.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، در این نشست که با حضور سردار نانوا کناری نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار صورت گرفت، یاسر داودیان رئیس هیئت مدیره و دکتر حمیدرضا ادراکی مدیرعامل بنیاد بیماری های نادر ضمن قدردانی از مساعدت های وزیر بهداشت در صدور دستور تهیه و تدوین سند ملی بیماری های نادر که مسئولیت آن به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذار شد، تامین دارو و تاسیس داروخانه را اساسی ترین نیاز بیماران نادر کشور عنوان کردند.
بنابر اعلام روابط عمومی بنیاد بیماری های نادر، دکتر نمکی – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باز در امتداد تامین منابع دارویی و درمانی بیماران نادر و تسریع در این امور دستورات لازم را به معاونین خود صادر کرد.
همین طور در این دیدار مقرر شد دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و دکتر اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل، پیگیری های لازم را جهت استفاده از ظرفیت های داخلی و بین المللی جهت بهبود شرایط بیماران نادر کشور انجام دهند.