محصولات ساختمانی یونولیت

پلی استایرن انبساطی یک مواد ترمو پلاستیک سلول بسته و سبک می باشد. گاز موجود در این مواد بر اثر گرما مساعد و باعث رشد آن می شود.

در صنایع مختلف امروزه کالاهای مختلف نیاز به بسته بندی قوی و ایمن دارند. بنابراین از پلی استایرن(EPS) به خاطر داشتن مزایایی از قبیل استحکام، وزن سبک، قیمت مقرون به صرفه برای تولید یونولیت بسته بندی استفاده می شود.

پلاستوفوم همچنین یونولیت یا پلی استایرن انبساطی (EPS) نامیده م یشود. پلاستوفوم نوعی مواد عایق کاری سفید رنگ در برابر گرما، سرما، رطوبت و صدا می باشد که برای اولین بار در جنگ جهانی دوم توسط آلمان برای ساخت پل متحرک مورد استفاده قرار گرفت. این ماده یکی از محصولات پتروشیمی می باشد. کریستال های کوچک این ماده در مجاورت فشار و بخار منبسط می شوند.

از آنجا که ساختار سلول بسته بلوک های پلی استایرن دارای پایداری خوبی نسبت به آب هستند، خود را در مقابل رشد باکتری محافظت می کنند. پلی استایرن انبساطی(EPS) دارای کاربرد گسترده ای در ساختمان های مدرن می باشد و نقش ویژه ای در صنعت بسته بندی و خنک کننده ها دارد.

پلی استایرن انبساطی یک مواد ترمو پلاستیک سلول بسته و سبک می باشد. گاز موجود در این مواد بر اثر گرما مساعد و باعث رشد آن می شود.

ویژگی مواد پلاستوفوم ضریب انتقال حرارت پائین آن است که باعث وسعت دامنه مصرف آن گردیده است و آن را جهت عایق برودت، رطوبت حرارت و صوت در صنعت، ساختمان، سرد خانه ها، بسته بندی، یخدان، کلمن، گوی های ماهی گیری و امروزه در تشکل های طبی، مبلمان و صندلی نیز مصارف فراوان پیدا کرده است.

 

یونولیت ماده ای است سفید رنگ که عایق رطوبت و صدا است که اولین بار توسط آلمانی ها در جنگ جهانی دوم برای ساخت پل های شناور روی آب ساخته شد. فوم پلی استایرن یکی از فراورده های صنایع پتروشیمی بوده و شکل ظاهری آن از بلور های ریز تشکیل شده است که در مجاورت فشار و بخار منبسط می گردد به علت ساختار سلولی بسته در بلوک های پلی استایرن یونولیت مقاومت خوبی در مقابل آب داشته و نیز در مقابل فساد پذیری و رشد باکتری از خود محافظت می نماید.امروزه با رشد و ترقی صنایع پتروشیمی میهن عزیزمان شاهد افزایش روز افزون کاربرد‌های متنوع مواد پتروشیمی در امورات مختلف هستیم.

بلوک یونولیت ساختمانی « پلی استایرن » مدتی است که برای ساختمان سازی در کشور و در آپارتمان های بلند به دلیل سبکی و کم هزینه بودن مورد استقبال انبوه سازان قرار گرفته است.

یونولیت جاذبه صوتی بهتری نسبت به بتن است و عایق صوت برتری محسوب نمی شود و به همین دلیل یونولیت به تنهایی تاثیری در افت صوت ندارد. به گفته کارشناسان تنها در صورتی که بین دیوار دو جداره یونولیت به کار رود، افت صوتی افزایش می یابد. همچنین عایق های حرارتی هم به تنهایی عایق صوت نیستند و در صورتی که داخل سیستم قرار بگیرند، می توانند موجب کاهش صوت شوند.

 

این بلوک ها در دو نوع «قابل اشتعال» و « غیر قابل اشتعال » در بازار عرضه می شوند. وزن هر قطعه بلوک سیمانی که در ساختمان سازی به کار می رود، ۱۵ کیلوگرم است، در حالی که وزن بلوک های یونولیت ساختمانی بسیار ناچیز است و تا اندازه بسیار زیادی موجب پایین آوردن وزن ساختمان می شود. با وجود پوشش نسوزی که زیر و روی این بلوک را محصور کرده است، در صورت آتش سوزی در ساختمان، این بلوک ها تنهاتا ۲۰ دقیقه تاب مقاومت در برابر حرارت را دارند. ایمنی اماکن مسکونی در برابر حریق و حادثه از جمله مواردی است که باید از نظر ایمنی شهری مورد توجه قرار گیرد. در ایمنی یک ساختمان موارد زیادی نقش دارد که می توان به مصالح به کار رفته در آن به عنوان یکی از مهم ترین موارد اشاره کرد. بلوک های «پلی استایرن» به دلیل سبکی وزن خود، وزن نهایی ساختمان را کم می کنند، به همین دلیل در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. بلوک های مذکور نقش باربری ندارند و به همین دلیل در برابر زلزله ایمن هستند. اما این بلوک ها، در برابر آتش به راحتی حجم خود را از دست می دهند و تنها اشکال این بلوک ها، کمی مقاومت در برابر حرارت و شعله وری آنها است. در صورتی که از جنس مرغوب این بلوک ها در ساختمان سازی استفاده شود، در برابر آتش مقاوم تر خواهند بود. در ایران نه تنها این نوع از مصالح ساختمانی بلکه تعداد بی شماری از مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد که از استانداردهای اجباری برخوردار نیستند و همچنان در ساختمان سازی به کار می روند. با توجه به بحران خیز بودن کشورمان در ساختمان سازی نباید از بلوک های قابل اشتعال استفاده شود و نوع غیرقابل اشتعال این بلوک ها نیز با رعایت ضوابط محدود شود تا از حریق های گسترده در ساختمان ها جلوگیری شود.

شرکت مادفوم عرضه کننده محصولات ساختمانی پلاستوفوم (یونولیت) استاندارد و با کیفیت تحت نظارت سازمان استاندارد ملی می باشد. در راستای تامین مصالح ساختمانی استاندارد و قطعات یونولیتی برای بسته بندی محصولات تا کنون با موفقیت عمل کرده است. شرکت مادفوم مجهز به آزمایشگاه کنترل کیفیت می باشد و تمام محصولات تحت نظارت و کنترل کیفیت تولید می گردد. هم اکنون نیز در حال راه اندازی خط تولید جدید و با استفاده از به روز ترین تکنولو‍ژی تولید مواد پلی استایرن ( نسل سوم ) می باشیم. در صنعت بسته بندی ، قالب سازی ، یخچال سازی ، صنایع ساخت کانکس ، ماکت ، دکورهای سینمائی و… را شامل می شود؛ تا کنون اقدام به صدور محصولات خود به اقصی نقاط کشور عزیزمان ایران و همچنین کشورها همسایه از جمله تاجیکستان و عراق نمودیم مفتخریم که دراین راه سابقه همکاری با شرکتهای معتبری همچون سینجر ، ایران پویا ، پارس سرام ، سینا کاشی ، نما سازان ، ونوس شیشه ، سرمایه گذاری مسکن تهران ، و را داشته ایم .

شرکت مادفوم تولیدکننده و عرضه کننده محصولات ساختمانی پلاستوفوم و یونولیت استاندارد و با کیفیت تحت نظارت سازمان استاندارد ملی می باشد. مادفوم با چندین سال سابقه درخشان در زمینه تولید یونولیت ، یونولیت سقفی ، یونولیت بسته بندی ، فوم سقفی و پلاستوفوم در انواع و ابعاد مختلف آماده ارائه خدمات به کارفرمایان و انبوه سازان محترم در سراسر کشور می باشد.