تقویت گردش خون با روش های طبیعی

به گزارش طب اصیل پاها اعضای مهمی در بدن ما هستند که در صورت عدم دریافت خون تازه و کافی در پیاده روی گرفتار مشکل می شوند اما چند روش طبیعی وجود دارد که می تواند به بهبود گردش خون در پاها کمک نماید.
به گزارش طب اصیل به نقل از ایسنا، گردش خون ضعیف می تواند منجر به درد شدیدی شده و اندام ها را برای مدت طولانی بی حس کند، این احساسات ناخوشایند در پاها سبب می شود راه رفتن و حتی ایستادن برای فرد بسیار دشوار شود.
داروهای طبیعی می توانند به بهبود و تقویت گردش خون در پاها کمک کنند. داروهای طبیعی می توانند در صورت وخیم بودن مشکل سلامتی در کنار داروهای تجویزی مصرف شوند یا در صورت ملایم بودن آن به تنهایی مورد استفاده قرار گیرند. با این وجود بهتر است پیش از مصرف داروهای طبیعی برای اطمینان از نداشتن هر گونه عارضه یا تداخل دارویی با پزشک معالج خود مشورت کنید.
گیاه کُهَن دار (جینکوبیلوبا) یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی در طبیعت است که هزاران سال است بعنوان داروی سنتی بهبود جریان خون مصرف می شود. این گیاه حاوی ماده رقیق کننده خون است که از جمع شدن پلاکت خون جلوگیری می کند و احتمال ایجاد لخته در رگ را می کاهد. لخته های خون می توانند جریان خون را مسدود کرده و سبب سکته مغزی شوند. فراموش نکنید که این گیاه را همراه با دیگر داروها استفاده نکنید، مگر این که پزشک معالجتان مصرف آنرا تایید کرده باشد.
هم چنین افزودن سیر به اندازه کافی به رژیم غذایی یکی دیگر از روش های جایگزین برای تقویت سیستم گردش خون و پیشگیری از بیماری های مختلف است. خوردن روزانه چند حبه سیر می تواند به مدیریت طبیعی فشار خون کمک نماید.
مصرف سیر برای افراد دیابتی با گردش خون ضعیف مزایای ویژه ای دارد، چونکه خاصیت ضد عفونی کننده آن می تواند به از بین بردن عفونت های میکروبی که امکان دارد سبب تورم و التهاب شوند، کمک نماید. سیر هم چنین می تواند به کاهش میزان قند خون که منجر به غلظت خون می شود و پایین آوردن سطح کلسترول که سبب ضخیم و سفت شدن رگ های خونی می شود، کمک نماید.
علاوه بر این ها خوردن انواع زالزالک به صورت منظم می تواند به بهبود جریان خون در کل بدن کمک نماید. برای بهترین نتیجه زالزالک را با فلفل کاین، سیر و جینکوبیلوبا مخلوط و مصرف کنید تا جریان خون را بخصوص در پاها و مچ پای خود تقویت کنید.
به نوشته پایگاه خبری “ورلد هلث نت”، بیل بری (قره گیله) و هاکلبری هم به کاهش مشکلات گردش خون و هم چنین تقویت بینایی و سلامت چشم کمک می نماید.